בהשתתפות אלפים

טייס ה-F16 אוהד כהן נוב הובא למנוחות

טייס חיל האוויר, אוהד כהן נוב ז"ל, שנהרג בתאונה מצערת השבוע בבסיס חיל האוויר ברמון הובא היום למנוחות בבית העלמין של מושב מזור בהשתתפות אלפים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כהן נוב וזירת התאונה (מתוך ynet)

רס"ן אוהד כהן נוב ז"ל, שנהרג ביום רביעי בהתרסקות מטוס F-16I בבסיס רמון, הובא היום למנוחות בבית העלמין של מושב מזור. כ-2,000 איש ליוו בדרכו האחרונה את הטייס שנהרג לאחר שחזר מתקיפה ברצועת עזה. המשפחה ביקשה מהתקשורת לכבד את בקשתה ולא להגיע לסקר את ההלוויה עצמה.

כהן נוב, שהתגורר בבסיס "רמון" ועבר הסבה מהטסת F-15 להטסת F-16, נחשב למקצועי מאוד ומוערך בחיל האוויר. הטייס, בן 34, הותיר אחריו ילדה קטנה ואישה בהריון. אוהד היה בן זקונים כשלפניו שתי אחיות.

אחד השכנים אמר ל-ynet: "הוא היה ילד טוב, כזה שאוהבים. אני לא מאמין שרק לפני שנים אחדות רקדנו ושמחנו בחתונה שלו. הוא היה כל כך מאושר. זה שבר גדול לכולנו, אנחנו עדיין לא מעכלים". שכנה אחרת סיפרה: "מדובר בבחור מקסים, משפחה מדהימה, עדינה, מלח הארץ".

ביום רביעי אירעה התאונה המצערת כאשר כהן נוב נהרג בניסיון נטישה של מטוסו לקראת נחיתה בבסיס בנגב. השריפה במטוס פרצה אחרי תקלה שסיבתה טרם ידועה. הנווט שהיה עמו, ונטש בהתאם לנהלים רגעים ספורים קודם לכן, נפגע קל בלבד ופונה לבית החולים תל השומר. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל מינה, צוות חקירה לחקור את נסיבות התאונה.

אלוף אשל ביקר אמש את בני משפחתו של כהן נוב ואמר להורים השכולים כי "חיל-האוויר יעשה הכול כדי להבין מה קרה ואיך קרה".

על פי ההערכות של חיל האוויר המטוס הגיע לנחיתה ככל הנראה במצב "א-סימטרי", שבמסגרתו צד אחד שוקל יותר מאשר הצד השני בשל חימוש שנשאר על הכנף לאחר התקיפה בעזה. כמו כן, נבדק אם הייתה תקלה במערכת הפליטה של הטייס. העובדה שאחד משני אנשי צוות האוויר שרד את התאונה תסייע לחוקרי התקרית לשפוך אור מהר יותר על שאירע.

בהתאם לנוהל ולאופן הפעולה הטבעי של מערכת הפליטה, הנווט נטש ראשון, שכן פליטה של הטייס ראשון תבעיר את מושב הנווט. נטישת הטייס הייתה אמורה להגיע חלקיקי שניות לאחר מכן, אבל כהן נוב לא הספיק להשלים את הנטישה, וברגע הקריטי המטוס התרסק והחל לבעור. לפי עדויות של אנשי חיל האוויר, כהן נוב והנווט התנהלו לפי סדר הפעולות הנדרש במצב של חוסר איזון במשקלי המטוס, ועשו זאת היטב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר