המאבק של החסידות המבודדת

האדמו"ר מקאסאן לרבני סקווירא: "אני ממתין להתנצלות"

שלושה מרבני סקווירא עלו אל האדמו"ר מקאסאן בניסיון לשכנעו בדרכי נועם לעזוב את מקום מושבו החדש בסמוך לשיכון המבודד, אך הרבי השיב להם כי הוא ממתין להתנצלות על הפגיעה בו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסקווירא (ארכיון. באדיבות המצלם)

המשבר בין חסידות סקווירא לרבי מקאסאן, עליו דווח לראשונה ב"כיכר השבת", שהגיע להתגורר בפאתי היישוב החסידי בניגוד לתקנות - נמשך.

במהלך השבוע האחרון הגיעו שלושה מרבני סקווירא, הדיין רבי יוסף ישראל אייזענבערגער, הרב וועלוול גאלדמינצער חבר הבד"ץ והרב אהרן גאלדמינצער, אל הרבי מקאסאן המתגורר במונסי במטרה לשכנע אותו בדרכי שלום לוותר על פתיחת בית המדרש בראשותו ולהעתיק את בית הכנסת ומקום מגוריו אל מקום אחר, מרוחק יותר משיכון סקווירא.

הרבנים הפצירו ברבי מקאסאן כי הדבר פוגע בכבודו של הרבי מסקווירא כמו גם בתקנות היסוד של השיכון החסידי שהוקם על נחיצות הריחוק מכל מקום אחר וכעת קרבתו של הרבי מקאסאן אל העיירה עלולה לפגוע ביסודות קיומו.

האדמו"ר מקאסאן סירב עד כה להצעות הפשרה וסיפר לרבנים כי הוא ממתין להתנצלות על הפגיעה בו כמו גם לסליחה על כך שהאדמו"ר מסקווירא החרים ולא השתתף בחתונת נכדו שהתקיימה בקיץ במונסי.

בנוסף הגיע אחד הרבנים יחד עם ראש הקהל בסקווירא לביקור במעונו של אחיו של הרבי מקאסאן, הרה"צ רבי חיים לייבוש ראטענבערג, על מנת שישכנע את אחיו לוותר ולעקור ממקומו בפאתי השיכון אל אזור מגורים אחר מרוחק יותר.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בחודשים האחרונים סוער בשיכון סקווירא ובקהילה החסידית מהגדולות שביהדות ארה"ב, בעקבות בואו של הרה"צ רבי נפתלי צבי רוטנברג, המוכנה האדמו"ר מקאסאן, להתגורר בעיר מונסי, בסמוך לשיכון המבודד.

מעברו של הרבי החדש לאזור הרתיח את השכנים משיכון סקווירא הסמוך. בחסידות האדוקה והשמרנית מקפידים על התבדלות מכל קשר עם הרחוב והשפעותיו, לא רק זה החילוני אלא גם זה החרדי ולכן ביקשו לעצמם להקים שיכון חסידי מבודד מכל השפעות של מודרניזציה ותרבות המערב (שבחלקה חדרה גם לשולי המגזר החרדי).

הגעתו של הרבי החדש בסמוך יחסית לשיכון הוותיק גורמת לשבירת המחסום ולחיבור בין סקווירא לשאר הערים החרדיות מה שיוצר מבחינתם בעייה קשה. אחרים רואים זאת כפגיעה בהגמוניה של סקווירא וניסיון פלישה לטריטוריה החסידית שבשליטת האדמו"ר מסקווירא שהינו אחד ממנהיגי היהדות החרדית באמריקה מה שמהווה מבחינתם פריצת גדר ופגיעה ברבי הקדוש.

כך או כך נעשו נסיונות מצד גורמים בכירים בהנהגה הרוחנית של סקווירא לשכנע את הרבי מקאסאן להעתיק את מקום מגוריו ואת בית מדרשו זאת על מנת שלא לפגוע ברגשות חסידי סקווירא אולם הדברים לטענתם נפלו על אוזנים ערלות.

הרבי הטרי איתן בדעתו להתגורר בסמוך לסקווירא וטוען כי הדבר אינו אמור להפריע לקהילה החסידית הוותיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר