תופעה חדשה?

'הפלס' מפרסם רבנים שלא שייכים לפלג הירושלמי

ביטאון 'הפלג הירושלמי', פרסם על דרשות של רבנים בשבת שובה - גם כאלו שאינם משתייכים בשום צורה לפלג. אצל חלקם, פורסמו פרטים לא נכונים על מועד הדרשות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: דובי קורן, כיכר השבת)

זו לא הפעם הראשונה בה התנהלות עיתון הפלס, של 'הפלג הירושלמי', עולה לכותרות - ולא תמיד בהקשרים מחמיאים במיוחד. כעת נודע ל"כיכר השבת", על התפתחות נוספת, מכיוון "מקורי", שלא היה עד כה בעיתון.

במודעה של בד"צ הדרת קודש להכשר של תפילין שפורסמה בעיתון, הופיעו רבנים שכביכול קשורים לכשרות, המוסרים דרשת שבת שובה. אך מבירור קצרצר עולה, שלחלקם אין שום קשר לגוף המזוהה עם 'הפלג' והם אף זועמים ששרבבו אותם לשם. זאת ועוד, הוכנסו למודעה שיעורים שכלל לא נמסרו, רק כדי לשרבב את שמות הרבנים - כביכול הם משוייכים אליהם.

אחד מהם הוא הרב נתן רוטשילד, רבה של הקהילה החרדית בעפולה ומרבני ישיבת גאון יעקב בנשיאות מרן הגראי"ל שטיינמן. נכתב במודעה על דרשת שבת שובה שהוא מוסר בעפולה, בעוד שהוא כלל לא היה בעיר זו ושהה בבני ברק, בה מסר דרשה בבית הכנסת שיח תפילה בשכונת נווה אחיעזר שבנשיאות מרן הגראי"ל שטיינמן.

גם בשיעורו של הרב צבי שרלין המזוהה עם דגל התורה בירושלים, נכתב זמן אחר מזה בו הוא נמסר בפועל. גם מקורביו של הרב ישראל יצחק זילברמן מרבני נווה יעקב אומרים ל"כיכר השבת": "זו לא הפעם הראשונה שהם משרבבים שמות של רבנים בלי כיסוי".

ובאותו ענין: החרם של כל חברות הפרסום על עיתון ביום שישי האחרון כנראה נותן את אותותיו. שוב פורסמה בו בעיתון מודעה, על פני חצי עמוד, כביכול מטעם 'הגניזה הכללית' שבהנהלת הרב בודנהיים, אלא שלדבריו המודעה פשוט נגנבה: "זה פורסם במקומונים בירושלים, במודיעין עילית ובמקומות נוספים, וזה מופיע פתאום ב'הפלס'", הוא אומר ל"כיכר השבת". "הייתי בהלם, אבל אני מבין כי מי שמסוגל להילחם נגד גדולי ישראל מסוגל לעשות הכל".

סיפור דומה, שאירע גם הוא בשבועות האחרונים, הוא של פרסום בעיתון, על פני עמוד שלם, של מודעה מטעם חברת הספרים וההפצה 'קולמוס'. גם במקרה זה היא נלקחה ממקומון בו היא פורסמה, ואנשי הפלס הכניסו אותה לעיתונם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר