ניצחון לש"ס

רמי סדן הודח מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חדשות 10

רמי סדן, מי שצוטט באמירות - אותן הכחיש - כנגד תנועת ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי ומצביעי המפלגה, הודח על ידי הרשות השניה מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חדשות 10 (מדיה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רמי סדן (צילום: מתוך ynet)

סוף המאבק: רמי סדן, מי שצוטט באמירות - אותן הכחיש - כנגד תנועת ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי ומצביעי המפלגה, הודח מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חדשות 10.

מועצת הרשות השניה החליטה בצהריים (ראשון) פה אחד להדיח את סדן, הסיבה: זיוף קורות חיים.

בש"ס מרוצים מההחלטה, למרות שהתקבלה בעקבות טיעון זיוף קורות חיים ולא בשל הדברים שייוחסו לו נגד הציבור המזרחי. יצוין כי לפני כשבועיים התבטא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "רמי סדן יודח, ייקח שבוע או שבועיים אבל הוא יודח".

כזכור, המאבק נגדו החל לאחר שבעיתון 'הארץ' פורסם כי במהלך הישיבה בה הציג עצמו לתפקיד יו"ר החדשות החדש של הערוץ, התייחס סדן להשקפותיו ואמר: "בואו נודה על האמת, אני כמוכם, באליטה, שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי".

סדן הוסיף והתבטא: "אבל אנחנו, כאליטה, צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות".

אחד הנוכחים בישיבה אמר ל'הארץ' כי "זה היה מקומם ומביך, נדף מהדברים ריח של אדנות, התנשאות וגזענות. הוא דיבר גם נגד דרעי אישית".

מיד לאחר פרסום דבריו של סדן, יצאה ש"ס במתקפה נגדו: "על פי כל הבדיקות שנערכו, רמי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון את הדברים הגזעניים נגד תנועת ש"ס ונגד יו"ר התנועה אריה דרעי. הדברים הגזעניים והחמורים נאמרו בעת שהציג את מועמדותו ליו"ר הדריקטוריון של חדשות 10. חמור מאד שלאחר דבריו החמורים של סדן, בחר אותו הדריקטוריון ליו"ר חברת החדשות".

"תנועת ש"ס דורשת את פיטוריו המיידים של רמי סדן בשל דבריו החמורים נגד הציבור המזרחי במדינת ישראל", מבהירים בתנועה ומציינים כי "כפי שהודענו אמש, חברי סיעת ש"ס לא ישתתפו היום בישיבות הכנסת ובהצבעות".

הליך הרשות השניה הנוכחי שהביא להדחתו החל בעקבות הפרסומים בדה מרקר כי קורות חייו של רמי סדן, יו"ר חדשות 10, שהוגשו לרשות השנייה אינם מדויקים ואין לו את הניסיון הדרוש בכדי להיות חבר דירקטוריון.

על פי חוק החברות הממשלתיות העומד בראש חברה חייב להיות בן לפחות 25 ובעל תואר אקדמי בתחום עיסוקה של החברה. סדן הוא אכן בעל תואר ראשון בפילוסופיה וחינוך מהאוניברסיטה העברית, בעל תואר ראשון במשפטים ובעל תואר שני מוכר בניהול תקשורת מהשלוחה הישראלית של אוניברסיטת קלארק, שפעלה בישראל עד 2010. עם זאת, לסדן אין תואר מאוניברסיטת הרווארד, על אף שהצהיר על כך בבית המשפט.

החוק דורש גם שהמועמד יהיה בעל ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף נכסים משמעותי, בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בתחום עיסוקיה של החברה. לפי דיווחו של סדן, שנות הניסיון הניהולי שלו נגזרו מעבודתו בבית החולים שערי צדק, ומשנים שבהן ייעץ לחברות כמו הארגז, הרבנות הראשית וחברת התרופות גלקסו סמית' קליין.

על פי הדיווח, סדן הציג את עצמו כמי שהיה בעבר דובר בית החולים שערי צדק וטען כי עבדו תחתיו 20 עובדים. בפועל היה סדן הדובר של בית החולים 4 שנים כאשר בית החולים היה קטן בהרבה ונפח הפעילות שלו היה 20% פחות מאשר כיום. בנוסף, תחת סדן לא עבד אף עובד. על פי הטענות בבית החולים לא היו מרוצים מעבודתו של סדן והוא הועבר לתפקיד זוטר כמנהל מחלקת הדפוס של בית החולים.

סדן טען כי היה באותם שנים חבר הנהלת בית החולים, ממונה על כל הפרסומים של בית החולים ואחראי לפרסומים שהופצו בעולם. בהרצאה שנשא סדן בעבר, הוא גם טען כי היה אחראי על יחסי הציבור וחלק ממערך גיוס התרומות של בית החולים ב–24 מדינות, שגייס 30 מיליון דולר בשנה. אך בבדיקה שנערכה סדן מעולם לא היה חבר הנהלת בית החולים. עוד נטען כי בניגוד לדברי סדן, הוא מעולם לא היה קשור לפעילות גיוס התרומות לבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר