מחדל: הרוצח נעצר ושוחרר

המחבל לשוטר: "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש"

מחדל ביטחוני כבד: המחבל שרצח היום שוטר ואישה מול המטה הארצי, נעצר ושוחרר בהוראת שופט למרות היותו טרוריסט עם עבר ביטחוני עשיר של עבירות לאומניות (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

מחדל ביטחוני הביא לכך שהמחבל היום מירושלים שרצח שוטר ואזרחית בפיגוע ירי ליד המטרה הארצי הסתובב חופשי במקום להיות מאחורי סורג ובריח בשל מעשיו והתנהגותו כמה פעמים.

על פי הדיווח ב-ynet, המחבל הרוצח היה אמור להתייצב היום (א') בבית הכלא לריצוי ארבעה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר. מדובר בבעל תעודת זהות כחולה שלא ניתן לפרסם את שמו בשל צו איסור פרסום, על פי הפרסומים שהה בכלא לפחות חמש פעמים. באחת הפעמים ריצה גם עונש מאסר בן שנתיים. בין היתר הורשע בעבר בחבלה בכוונה מחמירה, אימון צבאי בלתי חוקי והצתות רכבים.

לפני שהיה אמור להיכנס לכלא היום, הוא ריצה עונש מאסר בין ינואר 2015 עד ינואר 2016 בגין הסתה לאלימות ולטרור. תוך כדי תקופת המאסר נוהל נגדו משפט בגין תקיפת שוטר על אירוע ישן. במאי האחרון הוא נידון לארבעה חודשים נוספים בגין התקיפה והמחבל פנה לבית המשפט לבקש דחייה. הבקשה נענתה והוא קיבל הוראה להתייצב ב-16 לאוקטובר. עם זאת, המדינה ביקשה להקדים את המועד שנקבע להיום. במהלך התיק לא ביקשו להשימו במעצר עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה כי באפריל 2014 ניסה המחבל לחדור מחסום משטרתי בהר הבית. אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום ובתגובה חבט המחבל בפניו באגרוף. השוטר ניסה להשתלט עליו כאשר הוא משתולל ומקלל את השוטרים. לאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש".

בדף פייסבוק מקומי של מקום מגוריו נכתב כי לפני כשבועיים הוא הורחק מירושלים בשל פעילותו למען מסגד אל אקצה בהר הבית. גם בעלי עסקים מקומיים במזרח העיר, שהכירו את המחבל, טענו כי הוא היה פעיל בולט למען מסגד אל אקצה.

בדף הפייסבוק של המחבל הוא כתב על אהבתו למסגד אל-אקצה לפני תחילת ריצוי עונשו הנוכחי. "לא התגעגעתי לאף אחד כפי שאני מתגעגע אליך, ואני לא אוהב אף אחד כפי שאני אוהב אותך", כתב המחבל בפייסבוק.

"למרות בתי הכלא שלהם (של ישראל) אהבתי אלייך רק גוברת. אסרו את אהבתי אלייך לארבעה חודשים, ואמרתי שזה כלום לעומת גילי וחיי. אל תנטשו את מסגד אל-אקצה לבדו". בפוסט אחר בפייסבוק שלו הוא כתב: "לפי הרדיו בישראל מנעו ממני לעזוב את הארץ מתוך חשש שאבצע פעולות טרור. מי חמאסניק, מי נוסע ומי טרוריסט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר