ה' יקום דמם

הנרצחים בפיגוע הירי בי-ם: לבנה מליחי ויוסף קירמה הי"ד

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע הירי הבוקר בירושלים: לבנה מליחי, תושבת העיר כבת 60, ויוסף קירמה, שוטר היס"מ על האופנוע, שהיה במרדף אחר המחבל ונורה על ידו (אקטואליה, בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(מדברים תקשורת)

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע הירי הבוקר (ראשון) בירושלים: לבנה מליחי, תושבת ירושלים כבת 60, ושוטר היס"מ יוסף קירמה.

מהמשטרה נמסר, כי יוסף לוחם ביחידת הסיור המשטרתית (יס"מ) במחוז ירושלים, נורה במהלך חילופי האש עם המחבל תוך שהוא מבצע מרדף רכוב אחריו וחותר למגע בחירוף נפש על מנת לנטרל את המחבל ולמנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע.

הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

רס"מ יוסף קירמה ז״ל, 29 (הועלה בדרגה לאחר מותו) התגייס למשטרת ישראל לפני כארבע שנים, הותיר אחריו אישה,הורים ושני אחים.

בחודש דצמבר אשתקד,במהלך סיור בגזרת ירושלים הבחין יוסף ז"ל באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר. יוסף ז"ל, ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע בפיגוע דקירה. על פועלו הוענק ליוסף ז"ל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים.

הלוויתו תתקיים הערב (ראשון, 09.10.16) בשעה 17:30, בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בני משפחתו, השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מפקדים וחברים לנשק ילוו את יוסף ז"ל בדרכו האחרונה ויחלקו לו כבוד אחרון.

הנרצחת השניה, לבנה מליחי, היא גמלאית הכנסת. לבנה הותירה אחריה בעל, שלוש בנות וששה נכדים. היא עבדה בכנסת יותר מ 30 שנה, תחילה במזנון הכנסת ואחר כך התקבלה כעובדת כנסת מן המניין ועבדה שנים רבות במחלקת המשק.

עובדי הכנסת הוותיקים זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והמשיכה להשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שלח תנחומים למשפחתה: "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב. תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך".

כזכור, הבוקר נרצחו שוטר יס"מ ואישה כבת 60 בפיגוע ירי שביצע מחבל ערבי בתחנת הרכבת הקלה בסמוך למטה הארצי בירושלים. לאחר שנמלט, הוא נורה ונוטרל בידי שוטרים.

המחבל, כך לפי המשטרה, נסע ברכבו מכיון צומת הגבעה הצרפתית, 'הפסל הלבן', המשיך בנסיעה במהירות לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת.

מהירי הזה נפצעה אישה באורח קשה. המחבל המשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון, וירה לעבר אישה שהיתה שם בתוך רכבה.

המחבל המשיך בנסיעה לכיון שייח ג'ראח עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לכיוונם. שוטר יס"מ נפגע באורח אנוש ושוטר נוסף נפגע באורח קל.

יוסף קירמה הי"ד

צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך, הבחין במחבל ברכבו עם נשקו וביצע ירי מדויק לעברו ונטרלו.

מאוחר יותר התברר כי המחבל הרוצח היה אמור להתייצב היום בבית הכלא לריצוי ארבעה חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר. מדובר בבעל תעודת זהות כחולה שלא ניתן לפרסם את שמו בשל צו איסור פרסום, על פי הפרסומים שהה בכלא לפחות חמש פעמים. באחת הפעמים ריצה גם עונש מאסר בן שנתיים. בין היתר הורשע בעבר בחבלה בכוונה מחמירה, אימון צבאי בלתי חוקי והצתות רכבים.

לפני שהיה אמור להיכנס לכלא היום, הוא ריצה עונש מאסר בין ינואר 2015 עד ינואר 2016 בגין הסתה לאלימות ולטרור. תוך כדי תקופת המאסר נוהל נגדו משפט בגין תקיפת שוטר על אירוע ישן. במאי האחרון הוא נידון לארבעה חודשים נוספים בגין התקיפה והמחבל פנה לבית המשפט לבקש דחייה. הבקשה נענתה והוא קיבל הוראה להתייצב ב-16 לאוקטובר. עם זאת, המדינה ביקשה להקדים את המועד שנקבע להיום. במהלך התיק לא ביקשו להשימו במעצר עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה כי באפריל 2014 ניסה המחבל לחדור מחסום משטרתי בהר הבית. אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום ובתגובה חבט המחבל בפניו באגרוף. השוטר ניסה להשתלט עליו כאשר הוא משתולל ומקלל את השוטרים. לאחר שנאזק ונעצר, הוא הובל לניידת שם אמר לשוטר "תזכור את הפנים שלי, אנחנו עוד ניפגש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר