פרסום ראשון

תושבי אלעד לא יקבלו צ'קים: "פרוש נקט בצעד חד-צדדי"

ראש עיריית אלעד הודיע דרך העיתונות על כוונתו להקים בית קברות וחברה קדישא עצמאיים, וגרם ל"חברה קדישא תל אביב" לעצור את התמיכה הכלכלית המסורתית באברכים תושבי העיר (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אברכים, אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat / Flash90)

ראש עיריית אלעד ניתק את הקשרים עם חברא קדישא תל אביב - מאות אברכים נותרו ללא תמיכה: מאות אברכים בעיר אלעד, שהתרגלו בשנים האחרונות לקבל תמיכות מארגון חברה קדישא תל אביב (גחש"א) לקראת חגי תשרי, הופתעו בימים האחרונים לגלות שהשנה - הופסקה התמיכה. התושבים החלו לבדוק את העניין לאחר שהתמיכה המסורתית בוששה מלהגיע, או אז התברר להם כי בעקבות צעדים שביצע ראש העיר, החליטה גחש"א לגרוע את העיר ממצבת התמיכות הדו-שנתית שלה.

גורמים המעורים בנושא אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי בחודשים האחרונים החלה עיריית אלעד לפנות לארגון חברה קדישא פתח תקווה על מנת שאנשיו יקברו את המתים מאלעד - זאת במקום חברה קדישא תל אביב שקברה את מתי העיר עד כה.

במקביל, הודיע פרוש דרך העיתונות על כוונתו לפתוח ארגון חברה קדישא עצמאי בעיר, כמו גם בית קברות עצמאי. הצעדים החד-צדדיים גרמו לחברה קדישא בתל אביב להחליט לגרוע את העיר מרשימת הנתמכות. כך, מצאו את עצמם כ-650 אברכים שנהנו עד כה מתמיכה שנתית בסך כולל של מיליון שקלים - בלעדיה.

ארגון החברה קדישא החדש שמתכנן פרוש להקים, אמור להיות תחת חסותה של חברה קדישא פתח תקווה, במקום להיות תחת חסותה של חברה קדישא תל אביב. לטענת גורמים בעיר, הצעדים נגד החברה קדישא ת"א בוצעו ללא שום תיאום והגיעו בהפתעה גמורה.

גורמים בעיריית אלעד אמרו ל"כיכר השבת" כי הצעד של חברה קדישא תל אביב מובן, וכי הם פועלים על מנת לפתור את הנושא. "ראש העיר ניתק במפתיע את הקשר. אי אפשר לבוא עכשיו בטענות לח"ק שלא תומכת באברכי העיר שאיננה קשורה עימה יותר" אומרים הגורמים שאף הפנו האשמה כלפי ראש העיר, ישראל פרוש, שלטענתם "עשה צעד חד צדדי בוטה ללא שום תיאום. אנחנו לא מבינים מה גרם לו לפעול בצורה כזו, שבהכרח פוגעת במאות אברכים מהעיר".

גורמים בחברא קדישא תל אביב מאשרים את הפרטים וטוענים כי לא מדובר בצעד נקם חלילה, אלא בצעד מתבקש. לדבריהם: "אין לנו שום בעיה עם פתיחת חברה קדישא עצמאית בעיר, זהו צעד מבורך, אבל זה לא מאפשר לנו להמשיך לתמוך באברכי העיר, זה אסור לנו על פי הנהלים, לא נוכל לתמוך בתושבי עיר אליה איננו קשורים, עם כל הצער שבדבר".

גורמים בעיריית אלעד אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי בשעות האחרונות פועלים גורמים מקצועיים בעירייה על מנת לפתור את הבעיה, אך נתקלים בבעיות מכיוון לשכת ראש העיר. מנגד, גורמים בחברה קדישא תל אביב מכחישים את הדברים וטוענים כי לא קיבלו שום פניה מהעירייה עד כה.

מעיריית אלעד לא נמסרה תגובה.

מחברה קדישא תל אביב נמסר בתגובה: "לחברה קדישא ת"א אין כל סכסוך עם עיריית אלעד חלילה, ח"ק ת"א תמכה במשך שנים בסכומים של למעלה מ-10 מיליון שקל בתושבי אלעד בימי הפסח ובחגי תשרי. ח"ק ת"א פועלת על פי התקנון שקובע כי חלוקת צדקה מתבצעת לערים שבתחום טיפולה ושיפוטה. לאחרונה הודיעה עיריית אלעד באמצעות העיתונות המקומית כי היא מקימה בית עלמין עצמאי וח"ק עצמאית ומשכך תושבי אלעד אינם זכאים עוד לחלוקת צדקה על ידי ח"ק ת"א, בדיוק כפי שתושבי ערים נוספות דוגמת מודיעין עלית או אשדוד שאינם מטופלים ע"י ח"ק ת"א, אינם זכאים לקבלת תמיכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר