חשש לשבבי מתכת

אסם מסרבת לחשוף איזו מטרנה הושמדה

למרות החשיפה כי החברה נאלצה להשמיד עשרת אלפים קופסאות מזון תינוקות מטרנה בשל חשש לשבבי מתכת, מתעקשת החברה לא לספק את מספרי האצווה (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך (פייסבוק Pini Levy))

סערת המטרנה נמשכת: קבוצת אסם לא מסרה עדיין את תאריכי הייצור הבעייתיים של מטרנה בה נמצאו שביבי מתכת כמו גם את מספרי האצוות המושמדות. אסם שמחזיקה במטרנה סירבה למסור את התאריכים ומספרי האצוות מכיוון שלטענת החברה המוצרים המדוברים לא שווקו עדיין לחנויות והם אינם מחויבים בכך.

פרסום מספרי האצוות התברר לא מזמן כחיוני במקרים של חשש למזון שאינו ראוי לאכילה. במקרה של זיהום הסלמונלה בדגני הבוקר של יוניליוור גם טענה החברה כי מוצרים מזוהמים לא שווקו וסירבה למסור את תאריכי הייצור הבעייתיים. רק אחרי שמשרד הבריאות חייב אותה למסור את התאריכים גילתה לקוחה שאריזה מתאריך הייצור הבעייתי נמצאת אצלה בבית. הדבר הוביל לגילוי שלפיו כ-240 אריזות מזוהמות בסלמונלה יצאו לרשת 'יש חסד' החרדית באזור פתח תקווה ונמכרו ללקוחות. יוניליוור טענה כי לא ידעה בעצמה שהאריזות שווקו.

אמש (א') נחשף בדה מרקר כי חברת אסם החליטה להשמיד אלפי אריזות של תחליפי החלב לתינוקות ממותג "מטרנה", זאת בעקבות חשש לשבבי מתכת במוצרי המזון לתינוקות.

בחברת אוסם שמחזיקה בחברת 'מטרנה' אמרו כי האריזות שהושמדו יוצרו במהלך חודש אפריל השנה. על פי הדיווח, בחודש האחרון פורסם כי הורים חוששים מזיהום עקב חוסרים שנוצרו במטרנה אקסטרה קר שלב 2. הורים לתינוקות התלוננו על שלשולים והקאות בקרב תינוקות שצרכו מטרנה.

בעקבות פרסומים בנושא אסם הגיבה וטענה אז כי המחסור נגרם בגלל תקלה מכאנית בברז בקו הייצור, תקלה שאירעה לכאורה לפני מספר חודשים - ולא עקב חשש לזיהום במוצרים. ואולם כעת מצטרף למשוואה החשש ששבבי ברזל נכנסו לאלפי אריזות - פרט שלא הוזכר בזמנו.

אסם תיאלץ כעת להתמודד עם שאלות קשות במוצר שהינו הרגיש ביותר עבור הצרכנים אחרי פרשת רמדיה בה מצאו את מותם כמה תינוקות לאחר בעיה בהרכב המזון ומחסור בחומרים בסיסיים בו. מאז לא הצליחה רמדיה להתגבר על המשבר ומכירותיה קרסו. במקרה של הסלמונלה בסלטי צבר הביאו הפרסומים לירידה של עשרות אחוזים במכירות - למרות טענות החברה שמוצרים מזוהמים לא שווקו. ההערכות הן שהנזק למכירות במקרה של מטרנה יהיה אף גדול יותר.

מאסם נמסר בתגובה: "במהלך ספטמבר הושמדו כמה אלפי קופסאות כתוצאה מתקלה מכנית שארעה בפס הייצור לפני מספר חודשים. מטרנה מעמידה את איכות מוצריה ובריאות התינוקות מעל לכל, ולכן הוחלט מטעמי זהירות ובתיאום עם משרד הבריאות להשמיד את הקופסאות שיוצרו לפני תיקון התקלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר