חשד לשבבי מתכת

אסם חושפת: אלו מוצרי המטרנה הפגומה שהושמדו

בחברת אסם פרסמו בצהריים את מספרי האצווה של מוצרי המטרנה שנחשדו כפגומים ומכילים שבבי ברזל. מאסם נמסר כי "מוצרים אלה לא יצאו לשוק ולא הגיעו למדפים" (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(יח"צ)

לאחר לחץ תקשורתי שהופעל עליה פרסמה חברת אסם לבסוף את רשימת מספרי האצוות של מוצרי מטרנה שנחשד כי הם מכילים שבבי מתכת. כעת על פי הפרסום ב'דה מרקר' מתברר כי מדובר גם במטרנה שלב 3 ולא רק שלב 2 כפי שפורסם תחילה.

באסם הדגישו כי "מוצרים אלה לא יצאו לשוק ולא הגיעו למדפים. למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת לא שווקה הסחורה שיוצרה באותה עת. תהליך ההשמדה החל בסוף אוגוסט ויסתיים בקרוב תוך תאום מלא עם משרד הבריאות. חשוב לנו להבהיר שכתמיד מטרנה מעמידה את איכות מוצריה ובריאות התינוקות מעל לכל וכל מוצרי מטרנה אשר נמצאים בשוק תקינים ובטוחים לשימוש".

עד הבוקר קבוצת אסם סירבה למסור את תאריכי הייצור הבעייתיים של מטרנה בה נמצאו שביבי מתכת כמו גם את מספרי האצוות המושמדות בטענה שהמוצרים המדוברים לא שווקו עדיין לחנויות והם אינם מחויבים בכך.

פרסום מספרי האצוות התברר לא מזמן כחיוני במקרים של חשש למזון שאינו ראוי לאכילה. במקרה של זיהום הסלמונלה בדגני הבוקר של יוניליוור גם טענה החברה כי מוצרים מזוהמים לא שווקו וסירבה למסור את תאריכי הייצור הבעייתיים. רק אחרי שמשרד הבריאות חייב אותה למסור את התאריכים גילתה לקוחה שאריזה מתאריך הייצור הבעייתי נמצאת אצלה בבית. הדבר הוביל לגילוי שלפיו כ-240 אריזות מזוהמות בסלמונלה יצאו לרשת 'יש חסד' החרדית באזור פתח תקווה ונמכרו ללקוחות. יוניליוור טענה כי לא ידעה בעצמה שהאריזות שווקו.

ממשרד הבריאות נמסר בצהריים כי "בהמשך להודעת חברת מטרנה, על תקלה בברז סיבובי, באחת המכונות של פס הייצור במפעל מטרנה - עצירת הייצור, החלפת החלק הפגום ותיקון התקלה - למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת, המפעל לא שווק את הסחורה שיוצרה באותה עת. תהליך השמדת הסחורה החל בסוף אוגוסט ויסתיים בקרוב.

"בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החברה משווקת תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) רק לאחר תהליך בדיקה קפדני וקבלת תוצאות תקינות".

כזכור, אמש (א') נחשף בדה מרקר כי חברת אסם החליטה להשמיד אלפי אריזות של תחליפי החלב לתינוקות ממותג "מטרנה", זאת בעקבות חשש לשבבי מתכת במוצרי המזון לתינוקות.

בחברת אוסם שמחזיקה בחברת 'מטרנה' אמרו כי האריזות שהושמדו יוצרו במהלך חודש אפריל השנה. על פי הדיווח, בחודש האחרון פורסם כי הורים חוששים מזיהום עקב חוסרים שנוצרו במטרנה אקסטרה קר שלב 2. הורים לתינוקות התלוננו על שלשולים והקאות בקרב תינוקות שצרכו מטרנה.

בעקבות פרסומים בנושא אסם הגיבה וטענה אז כי המחסור נגרם בגלל תקלה מכאנית בברז בקו הייצור, תקלה שאירעה לכאורה לפני מספר חודשים - ולא עקב חשש לזיהום במוצרים. ואולם כעת מצטרף למשוואה החשש ששבבי ברזל נכנסו לאלפי אריזות - פרט שלא הוזכר בזמנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר