"הייתי בשוק"

הכוכב החילוני הזדעזע: "פלאפונים ומוזיקה ביום כיפור - איפה הזהות היהודית?"

"הייתי בשוק. אנשים שבאים לבקש תמונה, ואני מוצא את עצמי מצטער בפניהם שאני שומר את היום ולא אוכל להצטלם. אני! מצטער! שאני שומר כיפור!". כוכב הפופ הישראלי כואב את הניתוק מהזהות היהודית (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
לירז רוסו, סטטיק (צילום: משה נחומוביץ, מתוך ynet)

לירז רוסו, הידוע בכינויו "סטטיק", ונחשב לאחד מכוכבי מוזיקת הפופ הישראלית בשנה האחרונה, פרסם בשעה האחרונה (רביעי, מוצאי כיפור) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו סיפר על התחושה הקשה שחווה כשראה את הזלזול ביום הקדוש.

"הכיפור הכי מבאס שהיה לי" כותב רוסו "ודווקא הצום היה כל כך קל... העברתי את הכיפור עם אנשים טובים... הספקתי לטייל ברחובות העמוסים של העיר ואפילו להשלים עם חבר שלא דיברתי איתו כמעט שנה... אז.. מה ביאס אותי? שהרגשתי שאנחנו חבורה שצמה לבד. יצאנו אתמול בלילה, כולם עם פלאפונים, כולם עם מוסיקה. כולם עם סיגריות ואופניים חשמליים. פעם בכמה דקות עובר גם אוטו.. אף אחד לא מעיר אפילו".

"חשוב לי לציין" מוסיף רוסו, "אני לא דתי. בכלל. אני שומר מסורת, ולא מיראת שמיים ולא כי אני חושב שאלוהים יעניש אותי , ההיפך. אני חושב שלאלוהים הרבה יותר חשוב שתהיה אדם טוב מאשר שלא תאכל חזיר. אבל זו רק דעתי".

"הייתי בשוק מכמה מאיתנו לא שומרים אפילו על הכבוד של היום. כשאני הייתי נער, אף אחד לא היה מעיז לשבור כיפור בפומבי. כולם שמרו בחוץ, ומי שלא שמר, וזכותו כמובן, עשה זאת בבית. אתמול היה הפוך. רק אנחנו שמרנו ופשוט כולם לא".

"הייתי בשוק. אנשים שבאים לבקש תמונה, ואני מוצא את עצמי מצטער בפניהם שאני שומר את היום ולא אוכל להצטלם. אני! מצטער! שאני שומר כיפור! ומה יותר הזוי, שלא אחד ולא שניים מהם שאלו אותי מה הקשר בין זה שאני צם לבין זה שאני לא מצטלם, ואפילו שמעתי אותם מסננים "איזה שחצן"". באמת שנפגעתי. ולא מהמילים, נפגעתי שאני כנראה אצטרך להסביר לילדים שלי כשיהיו, שאבא פעם היה צם... כי היה קטע כזה... כי הם בטח שלא ידעו את זה מהסביבה שלהם..."

"לאן הזהות היהודית נעלמת? ושוב, אני לא דתי, אין לי בעיה עם אתאיסטים, ההיפך, אח שלי כזה, החבר הכי טוב שלי כזה... אבל מאכזב שפני הדור משתנים ככה.. טוב.. אולי הזדקנתי" הוא מסיים.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר