כפיה חילונית?

92 אחוזים מבעלי העסקים בישראל: אנו רוצים לשמור שבת

למרות הדיבורים על 'כפייה דתית', סקר שנערך בקרב בעלי העסקים בישראל מוכיח: הם לא מעוניינים לעבוד בשבת. 98% מהם אף טוענים כי אינם מקבלים פניות מלקוחות לעבוד בשבת (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מנדי הכטמן)

92% מבעלי העסקים בישראל אינם מעוניינים בפתיחת חנויותיהם בשבת ו-98% ציינו שהם לא מקבלים פניות מלקוחות לפתיחת העסק בשבת. כך עולה מנתוני סקר בקרב בעלי עסקים.

את הסקר ערכה חברת המידע העסקי CofaceBDI, בקרב 135 בתי עסק בפריסה ברחבי הארץ. ממצאי הסקר שפורסמו לראשונה ב-ynet מראים כי למרות הקולות הנשמעים בקרב חלק מהציבור החילוני בישראל והטענות כנגד ה"כפייה הדתית" לכאורה, בעלי העסקים דווקא אינם מעוניינים בפתיחת עסקים בשבת.

לעומתם, 8% בלבד ציינו שהם מעוניינים לפתוח את חנויותיהן בשבת. 98% מבעלי החנויות בסקר ציינו שהם אינם מקבלים פניות מלקוחות שמעוניינים בפתיחת העסק בשבת, לעומת 2% שכן קיבלו פניות כאלה מלקוחות.

לשאלה האם פתיחת עסקים בשבת תוביל לעלייה בפדיון החנויות היומי, השיבו 21% מבעלי החנויות שפתיחתן בשבת תוביל לגידול בפדיון, ואילו 32% ציינו שהפדיון בשבת יהיה דומה לפדיון ביום חול. 47% ציינו שהפדיון בשבת יהיה נמוך יותר מפדיון החנות ביום חול.

רוב בעלי העסקים (81%) סבורים, כפי שעולה מהסקר, שההחלטה על פתיחת העסק צריכה להיות לשיקול דעת הבעלים, לעומת 19% שסברו שההחלטה לא צריכה להיות על פי שיקול בעל העסק.

למרות זאת, יותר ממחצית (51%) מהעסקים סבורים שצריך להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, לעומת 49% שסבורים שלא צריך להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBDI, "רוב בעלי העסקים ציינו בסקר כי הם אינם מעוניינים בפתיחת עסקים בשבת, וכששאלנו את הסיבות לכך, הם ציינו בין היתר כי הם עובדים מספיק קשה במהלך השבוע ומעוניינים ביום המנוחה. חלק מבעלי העסקים טענו כי אין מספיק תנועת לקוחות בשבת באזור הפעילות שלהם וחלקם הסבירו שהם בעצם דתיים".

כזכור, בתקופה האחרונה עלה נושא שמירת השבת בנוגע לעבודות הרכבת שנערכו במהלך השבת ובמפלגות החרדיות מחו על כך ואף איימו ביציאה מהקואליציה, דבר שלא קרה בסופו של דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר