מטיילים בחול המועד

פארק לאומי אשקלון: חומות ואוצרות נסתרים

חול המועד הסוכות הוא הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח. מזג האוויר הנעים, חופשת בין הזמנים, והאטרקציות המיוחדות בסוכות - מזמנים את המשפחה לגיבוש והנאה. אז לאן יוצאים הפעם? (טיולים, שיווקי)

בארות אנטיליה מהעיר הקדומה אשקלון. (צילום: ליעד כהן)

הגיע חול המועד ואתם מתכוננים לצאת לטיול משפחתי? רגע לפני שאתם נוסעים בפקקים הארוכים לצפון, תנו לכם להציע לכם כמה מסלולים לא רחוקים.

לא צריך להרחיק כדי לקבל מסלולי טיולים מרתקים, מאתגרים, ומהנים עבור כל המשפחה. כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל האטרקציות המיוחדות שהפארקים הלאומיים מציעים לכם בחול המועד סוכות.

בבין הזמנים הזה אתם מוזמנים לבקר במקומות מסודרים, בטיחותיים, עם נופים, עתיקות, מדשאות, ובעצם כל מה שצריך לחופשה עבור כל המשפחה: ילדים והורים כאחד.

אז מה הפעם?

פארק לאומי אשקלון

מה קורה שם? גן לאומי מטופח עם מדשאות, מקומות מוצלים וחוף ים. על הדרך תוכלו לחוות את עתיקות העיר הקדומה מימי התנ"ך ועד ימינו.

איך מגיעים? מצומת אשקלון נוסעים בשד' בן גוריון ושמאלה ברח' ת.בן עמר. מן הכניסה הצפונית של אשקלון נוסעים בשד' מנחם בגין, שד' ירושלים, רח' בר כוכבא ושמאלה ברח' הטייסים. קו 6 עירוני. לפרטים- מודיעין אגד.

מתי אפשר לבוא? בחול המועד סוכות, 17-24.10 בשעות פעילות האתר: 8:00-16:00.

כמה עולה לנו? מבוגר - 28 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 14 ש"ח. הפעילויות והאטרקציות ללא תשלום נוסף.

ת'כלס, מה עושים שם? מסלול הליכה בראש הסוללה העתיקה, חצי שעה. בנוסף: תערוכת צילומים שמציגה את האוצרות הנסתרים של הגן הלאומי: החי, הצומח, הנופים והמורשת - צילומים שנערכו במשך שנים. סיורים מודרכים בתערוכה: שלישי-חמישי 10:00-15:00 כל שעה עגולה.

שירותים ונגישות: מתחם לב הגן כולל: חנייה, שירותים, איזורי פיקניק וברזייה. עם התאמות לאנשים עם מוגבלויות.

היסטוריה למתחילים: בגן הלאומי נמצאת סוללת עפר אדירה מלפני 4000 שנה שהגנה על העיר בתקופות קדומות. למה אדירה? כי היא באורך של 2,200 מטרים! החפירות חשפו תגליות קדומות כמו השער הקדום בצורת קשת, וזהו מבנה הקשת הקדום ביותר בעולם. בנוסף, עמודים מרשימים מהתקופה הרומית (110 מטרים!) שמעידים על העיר המפוארת שהייתה בעבר.

וב19 מילים: אשקלון הייתה עיר נמל חשובה שנהנתה משפע של בארות, וקרקעות פוריות. ערכה האסטרטגי הביא למלחמות רבות על השליטה בעיר.

אז איך מתקשרים? טלפון: 08-6736444, 08-6739660 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר