למרות הטענה ל"הדרת נשים"

ביהמ"ש העליון: עצרת החג של 'אל המעיין' תיערך כמתוכנן

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש עו"ד יוסי חביליו נגד עצרת החג "הקבלת פני רבו" של "אל המעיין" וקבע כי למרות הטענה ל"הדרת נשים" האירוע ייערך כמתוכנן (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: כיכר השבת)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את הערעור שהגיש עו"ד יוסי חביליו נגד עצרת החג "הקבלת פני רבו" שמארגנת "אל המעיין" מחר - יום רביעי - בבריכת הסולטן בירושלים.

תחילה פנה עו"ד חביליו לבית המשפט לעניינים מינהליים ירושלים נגד ארגון העצרת בטענה כי מדובר בעצרת פוליטית שעיריית ירושלים לא אמורה להשתתף בתקצובה. בנוסף, עיקר טענתו של עו"ד חביליו הייתה כי באירוע יש הדרת נשים ועל כן יש להוציא צו ביניים נגד קיומו.

בית המשפט קבע דיון בעתירה לאחר החג וסירב להוציא צו ביניים נגד קיום העצרת. בעקבות כך, ערער חביליו לעליון בבקשה להוציא צו ביניים שיביא לביטול העצרת.

לאור התקדים שנוצר לפני יום כיפור, עם האירוע שתוכנן להתקיים בכיכר רבים בתל אביב ובוטל מסיבות של "הדרת נשים" נוצר חשש ממשי אצל כלל הגורמים מפני השלכות העתירה.

מי שייצג את ארגון "אל המעיין" גם בעתירה הנוכחית הוא עו"ד אורי קידר, שביקש לטעון כי מדובר באירוע תורני שהיה צריך לקיימו בבית כנסת, אך בשל ריבוי המשתתפים ומאחר ואין בית כנסת שעשוי להכיל את כולם, האירוע נערך בבריכת הסולטן.

בסופו של דבר, כאמור, החליט בית המשפט העליון לדחות את טענת עו"ד חביליו להדרת נשים ולא להוציא צו ביניים נגד קיום העצרת.

השופט יצחק עמית כתב בהחלטתו כתב כי "בקשת רשות הערעור הונחה בפני אך היום, על אף שהוגשה ביום 13.10.2016. האירוע מושא הבקשה אמור להתקיים מחר, ובשל סד הזמנים הדוחק, איני רואה לקיים דיון בבקשה".

השופט עמית הוסיף ומתח ביקורת על בית המשפט לעניינים מנהליים וכתב כי "לטעמי, טוב היה עושה בית משפט קמא אילו היה מקיים דיון במעמד הצדדים בבקשה למתן צו ביניים". עם זאת, הוסיף השופט עמית כי "אף אני איני רואה להיעתר לבקשה וליתן צו ביניים".

השופט עמית הוסיף והעיר כי ייתכן ולאחר שיתקיים הדיון "אל המעיין" תאלץ להשיב את הכסף שתקבל מהעירייה. "אם וככל שהעתירה תתקבל בסופו של יום, מן הסתם תידרש המשיבה 2 (אל המעיין. י"נ) להחזיר את הכספים נשוא העתירה, ואין חשש של ממש כי לא יהיה ביכולתה הכלכלית לעשות כן".

מעמד "הקבלת פני רבו" של 'אל המעיין' ייערך כאמור מחר, בשעות הצהריים, בבריכת הסולטן בירושלים, בראשות חברי מועצת חכמי התורה ובראשם ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. בפני המשתתפים יופיעו יעקב שוואקי, חיים ישראל ושלמה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר