לחם בעיראק ונפצע

בני זוג מסכנין הצטרפו לדאעש ונעצרו בארץ

בני זוג מסכנין - ויסאם וסברין זבידאת, ושלושת ילדיהם הצטרפו לדאע"ש בעיראק, הבעל נלחם ונפצע במוסול בעוד אשתו עבדה בבית חולים בעיר. לפני כחודש הם נעצרו (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בני הזוג מסכנין (צילום: דוברות המשטרה)

בני זוג מסכנין - ויסאם (41) וסברין (30) זבידאת, ושלושת ילדיהם (3,6,8 כיום) הצטרפו לדאע"ש בעיראק, הבעל נלחם ונפצע במוסול בעוד אשתו עבדה בבית חולים בעיר והילדים התחנכו בבית ספר מקומי. לפני כחודש הם נעצרו עם חזרתם לארץ.

תחילת הפרשייה בחודש יולי בשנת 2015 בזמן שבני המשפחה טסו לרומניה על מנת להשתתף בטקס סיום לימודי הרפואה של אחיה של החשודה.

מן החקירה עלה כי השניים תיכננו מבעוד מועד, שמסעם שהחל ברומניה, ימשיך לכיוון תורכיה (איסטנבול) כשהיעד הסופי הינו סוריה שם יצטרפו לארגון המדינה האיסלמית (דעא"ש).

עוד התברר כי האישה, סברין, יצרה קשר עם פעיל ארגון דעא"ש ששימש איש הקשר והסביר לה אודות המסלול והמעבר לסוריה עד להצטרפות לארגון, המפגש עם הפעיל התקיים בתורכיה ומשם דאג הפעיל להעביר את המשפחה לסוריה.

סברין שיכנעה את בעלה ויסאם להצטרף לארגון ולהילחם בסוריה ובעיראק. עם הגיעם לסוריה השניים נשבעו אמונים לאירגון והבעל ויסאם אף השתתף בקורסים והכשרות ביניהם קורס בנושא הלכות השריעה ואימונים צבאיים.

בני המשפחה עברו מסוריה לעיראק והתיישבו בעיר מוסול, שם ויסאם קיבל מהארגון רובה קלצ'ניקוב, מחסניות ואפוד קרב והצטרף ללחימה. סברין עבדה בבית חולים מקומי ושלושת ילדיהם למדו במוסדות חינוך מקומיים.

במהלך הלחימה בעיר נפצע ויסאם ברגלו ובעקבות כך אושפז בבי"ח בעיר. בעקבות הפגזות כבדות של מטוסי הברית נגד ארגון דעא"ש על העיר מוסול ולחצים של משפחתם מהארץ שישובו לישראל החלו החשודים וילדיהם במסע שארך כ-8 חודשים לעבר גבול תורכיה-סוריה.

השניים ניסו בעשר הזדמנויות שונות להסתנן מגבול סוריה לתורכיה ללא הצלחה, לבסוף כשהצליחו להסתנן לתורכיה נעצרו על ידי המשטרה המקומית והועברו לישראל.

עם נחיתתם בתאריך 22/9/16 בנתב"ג נעצרו על ידי שוטרי משטרת ישראל, ילדיהם הועברו לטיפול בני משפחתם והוטל צו איסור פרסום על החקירה.

במהלך חקירתם במשטרה ובשירות הביטחון הכללי הודו השניים במיוחס להם והבוקר על ידי פרקליטות מחוז חיפה הוגש כתב אישום בגין העבירות: מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, ביצוע עבודה ומתן שירות בשביל התאחדות בלתי מותרת ואימונים צבאיים אסורים.

מהמשטרה נמסר כי "למותר לציין כי חבירה והצטרפות של אזרחים ישראליים לארגונים שהוכרזו כהתאחדות בלתי מותרת, וקל וחומר לאירגוני מחבלים, מהווה איום ממשי לבטחון המדינה. קשרים מסוג זה עלולים להוביל לסיוע לארגוני טרור בהיבטים שונים ובהם אף לביצוע פיגועים בישראל כנגד אזרחים ישראלים. שירותי הביטחון בישראל, ובכללם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול בכל מקום למיגור התארגנויות אלו ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר