מטיילים בחול המועד

מופע מוזיקה וקול פעמונים: הגן הלאומי בית גוברין

חול המועד הסוכות הוא הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח. מזג האוויר הנעים, חופשת בין הזמנים, והאטרקציות המיוחדות בסוכות - מזמנים את המשפחה לגיבוש והנאה. אז לאן יוצאים הפעם? (טיולים, שיווקי)

היסטוריה ייחודית ומפע מוזיקלי. בית גוברין (צילום: דניאלה תורג'מן)

הגיע חול המועד ואתם מתכוננים לצאת לטיול משפחתי? רגע לפני שאתם נוסעים, תנו לכם להציע לכם כמה מסלולים מעניינים במיוחד.

מתלבטים איך לקבל מסלולי טיולים מרתקים, מאתגרים, ומהנים עבור כל המשפחה? כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאים לכם את כל האטרקציות המיוחדות שהפארקים הלאומיים מציעים לכם בחול המועד סוכות.

בבין הזמנים הזה אתם מוזמנים לבקר במקומות מסודרים, בטיחותיים, עם נופים, עתיקות, מדשאות, ובעצם כל מה שצריך לחופשה עבור כל המשפחה: ילדים והורים כאחד.

אז מה הפעם?

גן לאומי בית גוברין

ארץ אלף המערות. בית גוברין. צילום: דניאלה תורג'מן


מה קורה שם? אדריכלות קדומה עם אינספור מערות מתקופות קדומות ומבצר היסטורי, עם עושר רב של צמחייה ובעלי חיים. בחוה"מ יתקיים מופע מוזיקלי בהופעות ייחודיות במערת הפעמון.

איך מגיעים? מול קיבוץ בית גוברין על כביש בית שמש - קריית גת. כביש 35 מחלק את הגן הלאומי לשני מתחמים – דרומי וצפוני. במתחם הדרומי נמצאים תל מרשה ומערותיו, ובמתחם הצפוני – שרידי היישובים מהתקופה הרומית ומהתקופה הצלבנית.

כמה עולה לנו? מבוגר - 28 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 14 ש"ח. האטרקציות באתר בחוה"מ ללא תשלום נוסף.

מתי מגיעים? חוה"מ סוכות, רביעי -חמישי (19-20.10) בשעות 12:00-16:00 יתקיימו מופעים לכל המשפחה, ולאחר מכן עד 18:00 מופעים שונים. הדרכות יהיו בין 10:00-15:00.

ת'כלס, מה נעשה שם? הדרכות וסיורים להכיר את מערות הגן (שנקרא "ארץ אלף המערות" לא סתם...) להכיר את הסיפורים הייחודיים שמסתתרים מאחוריהן. בנוסף, יתקיים מופע מוזיקלי: גן לאומי בית גוברין מארח את המרכז הישראלי למקהלות וחבורות זמר שיציגו הופעות ייחודיות במערת הפעמון.

היסטוריה למתחילים: בבית גוברין וסביבתה נחצבו מאות מערות מורכבות שיוצרות מבוך ענק של אולמות וחללים מתחת לפני הקרקע. בתקופה החשמונאית כבש יוחנן הורקנוס את העיר וגייר בכפייה את תושביה. בתקופה הרומאית נטשו התושבים את "תל מרשה" (המקום הגבוה בגן הלאומי) והקימו סמוך לו את בית גוברין שהתגלגל לשמו הערבי בית ג'וברין שתושביו במלחמת השחרור ניצלו את הקירות החסונים של המבצר כדי להשעין עליו חלק מבתיהם.

מה הסיפור שם עם חציבה? הגן הלאומי בית גוברין משתרע על פני כ -5,000 דונם, ושוכן בלבה של שפלת יהודה, אזור גבעות מתונות שמתנשאות לגובה של כ- 400 מטרים מעל פני הים. גבעות השפלה בנויות בעיקרן מסלעי קירטון. תכונותיו המיוחדת של הסלע הטביעו את חותמן על דמותו של האזור. הסלע רך אך עמיד יחסית לבליה, ועל כן כבר בימי קדם חצב האדם באזור מערות לשימושים שונים ומגוונים: מחצבות, מערות קבורה, מחסנים ובתי מלאכה, מחילות מסתור וגידול יונים.

אווירת תנ"ך ב19 מילים: בתל מרשה שכנה עיר ביהודה שרחבעם ביצר אותה בעקבות מסעו של פרעה שישק: "ויבן ערים למצור ביהודה…ואת מרשה".

אז איך מתקשרים? טלפון:08-6811020 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר