פסטיבל בית שמש

שוואקי בלי שוואקי: נסיון איחוד האחים נכשל

ראש עיריית בית שמש פנה לפני המופע הגדול בעיר ליעקב שוואקי בבקשה לשלום בינו ובין אחיו, יוסף חיים תושב העיר. שוואקי סירב לבקשה והאיחוד המתוכנן בוטל (חדשות, מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(מנדי הכטמן פלאש90 / יח"צ)

אלפים רבים הגיעו להופעתו של גדול הזמר היהודי, יעקב שוואקי, בפסטיבל סוכות בבית שמש, אך לא ידעו כי מאחורי הקלעים התחוללה מיני דרמה משפחתית. ראש העיר משה אבוטבול ניסה להשכין שלום בין הזמר יעקב שוואקי לבין אחיו, תושב בית שמש, הזמר יוסף חיים שוואקי - אך נענה לבסוף בשלילה על ידי האח המפורסם יותר.

כידוע, בין האחים המזמרים שורר סכסוך עמוק כבר שנים רבות, כשעל פי השמועות האח יעקב כועס על יוסף חיים בשל החלטתו לשנות אף הוא את שמו מ'שוואקה' - שם המשפחה המקורי שלהם - ל'שוואקי', במטרה "לרכוב" על ההצלחה שלו. גם בעבר היו ניסיונות ליצור שלום בין האחים, אך ללא הצלחה, כששוואקי מתעקש שאחיו יחזור לשם המקורי. הסכסוך תמיד עורר תמיהה, שכן האח יוסף חיים משתרך הרבה אחרי אחיו מבחינת הפרסום והקריירה, והוא אינו מהווה בשום דרך מתחרה אמיתי לאחיו.

גורם בכיר בעיריית בית שמש אישר ל"כיכר השבת" את הפרטים, וסיפר כי ראש העיר אבוטבול הפנה בקשה אישית ליעקב ואמרגנו כדי ליצור מופע אחדות בינו לבין יוסף חיים תושב העיר: "לצערנו נענינו בסירוב, אך למרות האכזבה אנחנו מכבדים את ההחלטה", אמר הגורם.

בבית שמש לא יכלו להתלונן. למרות האכזבה מהאיחוד שלא קרה, הגיעו למופע של שוואקי, חנן בן ארי ועוזיה צדוק כמות אנשים אדירה (על פי הערכות המשטרה כ-20 אלף בני אדם) שגדשה את האמפיתיאטרון העירוני הרבה מעבר לכל מה שבית שמש הכירה בעבר.

כמות האנשים הגדולה שהגיעה למקום הביאה לכך שהמשטרה נאלצה אף להפסיק את האירוע באמצעו לכמה דקות, מחשש לשלום הציבור, עד שהקהל הרב זז מעט מהשערים ואפשר את המשכו של המופע.

דובר עיריית בית שמש מתי רוזנצויג ומי שהפיק את האירוע מסר ל"כיכר השבת": "אנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה עם יעקב שוואקי והצוות המקצועי שלו, שנחל הצלחה מסחררת, כאשר 20.000 איש מתושבי בית שמש ומרחבי הארץ באו והשתתפו באירוע סוכות הגדול ביותר בארץ".

ממשרדו של האמן יעקב שוואקי נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "כמה זמרים אתה מכיר שב-24 שעות עושים 3 הופעות עם עשרות אלפי אנשים שבשלושתם המשטרה עוצרת את כל הרחובות הסמוכים?

המופע בבית שמש התקיים במוצאי יום טוב שני של גלויות (לתושבי חו"ל), ידענו מראש שיעקב יגיע למופע הזה לאחר שכבר החל וללא יכולת לבצע את החזרות ובדיקות הסאונד שנעשות תמיד, ולאחר שכל הרחובות כבר יהיו חסומים לתנועה.

לעיתים מתקבלות בקשות לשיתופי פעולה מסוגים שונים. יש לנו אחריות כבדה מאוד כלפי הקהל ולכן במקרים שבהם נצליח להערך כהלכה, לתאם ולבצע ברמה הכי גבוהה שאנו יודעים - אנו נוסיף פרמטרים נוספים למופע שלמעשה רץ כעת ממש בכל העולם וללא גוזמא.

לא עסקנו בנושא הצהוב שנשלח אילנו. אבל תדע שאם תהיה הכי טוב בתחומך – תצפה לקרוא על עצמך דברים שמעולם לא ידעת שקרו. עד כדי כך. לפעמים זה משעשע לפעמים מעלה גיחוך. הדבר הכי חשוב מבחינתנו זה שנפלה בחלקנו הזכות העצומה לשמח את עם ישראל, להרים את רוחו ולחזק את הזהות היהודית של הבנים של הקב"ה בכל מקום שהם נמצאים״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר