בניגוד לחוק

טראמפ או קלינטון? ה"סלפי-קלפי" יגלה

על פי החוק האמריקני ב-25 מדינות בארה"ב, אסור לצלם בקלפי. אלא שכיום יש כמעט לכל אמריקני סמארטפון ביד, והחוק המדובר כבר אינו רלוונטי במציאות הדיגיטלית הנוכחית (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בחר, צילם והעלה (צילום: מתוך twitter)

הבחירות לנשיאות ארצות הברית ייערכו בעוד שבועיים בדיוק, והצבעתם המוקדמת של מיליוני אמריקנים כבר החלה וחשפה בעיה מכיוון בלתי צפוי שכבר זכתה לכינוי "מכת הסלפי-קלפי" בפייסבוק, בטוויטר ובסנפצ'אט.

על פי החוק האמריקני ב-25 מדינות בארה"ב, אסור לצלם בקלפי. אלא שכיום יש כמעט לכל אמריקני סמארטפון ביד, והחוק המדובר כבר אינו רלוונטי במציאות הדיגיטלית הנוכחית, עד כדי שהאגודה האמריקנית לזכויות האזרח (ACLU) הודיעה, כי "איסור על סלפי עם טופס הצבעה מהווה דיכוי של הבוחרים". לא פחות.

כבר עכשיו אפשר למצוא אלפי תמונות בטוויטר עם ההאשטג #ballotselfie, שבהן רואים שלל תמונות של בוחרים שניצלו את זכותם הדמוקרטית מוקדם והעלו תמונות עם טפסי ההצבעה - חלקם ריקים, חלקם כבר מולאו עם שמות המועמדים הנבחרים שלהם.

במדינת דנבר פרסמה לאחרונה פרקליטות המחוז תזכורת לבוחרים שלא ישכחו שלפי חוקי המדינה אסור להם לפרסם תמונות שכאלו: "החוק אוסר על בוחרים להראות את טופס ההצבעה המלא שלהם לאחרים. זה כולל פרסום טופס ההצבעה שלכם ברשתות החברתיות", נאמר בהודעה.

יצויין, כי הפרת החוק עלולה לגרור עונשים של עד שנת מאסר או קנס של אלף דולר, אך לפי גורמי ממשל במדינה, עדיין לא הועמד שום אזרח לדין בגין שיתוף סלפי-קלפי ברשתות החברתיות.

בתוך כך, שופט פדרלי במדינת אינידיאנה פסק דווקא נגד האיסור על סלפי-קלפי, בטענה כי הדבר מנוגד לתיקון הראשון לחוקה האמריקנית, הגורס כי אין לחוקק חוקים שימנעו את חופש ביטוי של האזרחים. בית דין פדרלי לערעורים ביטל את החוק במדינת ניו המפשייר בחודש שעבר, ושופט פדרלי פסק אתמול (שני) נגד החוק במדינת מישיגן.

ארגון ה-ACLU טוען, כי החוק בכשבע מדינות נוספות מאפשר במפורש סלפי-קלפי, כשבמדינת פלורידה וקולורדו עדיין יצטרכו להיזהר עם התמונות בקלפיות. הנקודה היא די ברורה: כל עוד לא רואים באופן ברור למי הצביעו, הצילום ופרסומות תקינים.

בתוך כך, על פי סקר של GenForward, רוב הצעירים נוטים כיום להצביע לקלינטון: 60 אחוז ענו שיצביעו לקלינטון ו-19 אחוזים אמרו שיצביעו לטראמפ. בסקר נשאלו הצעירים לגבי אמירתה של קלינטון כי תומכי טראמפ הם "נתעבים": 82 אחוזים מהצעירים האפרו-אמריקנים הסכימו איתה, כך גם 75 אחוזים מההיספנים, וכך גם סבורים 51 אחוזים מהצעירים הלבנים - שזה כבר יותר מפתיע.

כמו כן, 45 אחוזים אמרו שיש להם דעה חיובית על קלינטון, לעומת 17 אחוזים בלבד שאמרו זאת על טראמפ. ומנגד - 77 אחוזים השיבו כי הם מחזיקים בדעה שלילית כלפי טראמפ, וקלינטון גורפת דעות שליליות בקרב כמחצית מהצעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר