התושבים חוששים

בית הכנסת המיתולוגי בנתניה ייהרס לטובת מיזם נדל"ן?

בית המדרש של חסידות דז'יקוב-ויז'ניץ בנתניה נמכר על פי הדיווחים בעיר ליזם נדל"ן. תושבים המתגוררים בסמוך בו חוששים כי הוא ייהרס בקרוב (חדשות, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מזה שנים רבות שוכן בית המדרש של חסידות דז'יקוב ויז'ניץ במרכז העיר נתניה, אותו הקים וייסד הרה"צ רבי נפתלי חיים אדלר חתנו של מרן בעל האמרי מויז׳ניץ.

עוד בחרדים:

במהלך השנים עברה הקהילה להתגורר בעיר רחובות זאת תחת הנהגתו של בנו הרה"צ רבי ישראל אליעזר אדלר שלימים לאחר הסתלקות מורו ורבו כ"ק מרן בעל הישועות משה מויז'ניץ זצ"ל התמנה לאדמו"ר מדז'יקוב.

לאור התפתחות הקהילה, רכשו העסקנים בהוראת הרבי שטח רחב ידיים בעיר בית שמש, בו צפויה לקום בשנים הקרובות קריית דז'יקוב-ויז'ניץ ובמרכזה בית המדרש של החסידות.

ככל הנראה, העובדה שעסקני מוסדות דז'יקוב נאלצו להשקיע סכום עתק ברכישת המקום, הם נאלצו במקביל למכור את בניין בית המדרש הוותיק בעיר נתניה.

אלא שכעת טוענים גורמים בעיר כי הבניין נמכר ליזם נדל"ן המבקש להרוס את המבנה הקדוש בו התפללו במשך שנים רבות יהודים מכל החוגים והעדות.

באתר "נתניה ניוז" נכתב כי בית הכנסת העומד על תילו מעל ארבעים וחמש שנים, נמכר לאחרונה לכרישי נדל"ן המעוניינים להפוך את מבנה בית הכנסת לפרויקט נדל"ני גדול.

לטענת האתר, בית הכנסת הנמצא ברחוב אברהם שפירא מונה קהל מתפללים מגוון, כיפות סרוגות וגם שטריימלים, ומתקיימות במקום תפילות בימי החול, שבתות, וחגים. בנוסף נמצא במקום כולל לאברכים צעירים של חסידות חב“ד.

יצוין כי על פי ההערכות, חלק מהסכום שניתן עבור בית עסקת הרכש תועבר לרכישת מבנה חדש, אך לא ברור נכון לעתה מה גודל בית הכנסת החדש שירכש או יבנה, כמו גם לא ברור מה המיקום בו יבחרו להקים את בית הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר