"חוצפה נוראה ופגיעה של ממש"

קריסה באירועי "כבוד התורה": עשרות רבנים הושארו בחוץ

אירוע של הגרש"ב סורוצקין שתוכנן להיות מעמד אדיר לכבוד התורה, הפך לסיטואציה משפילה עבור עשרות ראשי ישיבות שהוזמנו למקום והושארו בחוץ. חלקם אף חזרו לבתיהם מחוסר ברירה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מראות מהאירועים (צילום: סוכנות הידיעות חדשות 24 ובאדיבות המצלם)

עשרות ראשי ישיבות הגיעו לאירועים תורניים של מוסדות "עטרת שלמה" בראשון לציון ובהיכל הטוטו בחולון, למה שתוכנן להיות מעמד מיוחד של חנוכת בית מדרש בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין והכנסת שבעה ספרי תורה - אולם לטענת נוכחים במקום, עשרות מבין הרבנים וראשי הישיבות הושארו בחוץ למשך זמן ממושך ונמנעה מהם הכניסה למעמד אליו הוזמנו ובו חלקם אף היו אמורים לשאת דברים.

מרן הגראי"ל שטיינמן באירוע בראשון לציון, מוקדם יותר (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הרבנים שנאלצו להמתין מחוץ לאולם בדוחק, נמצאים בין השאר הגאונים רבי שמחה הכהן קוק רבה של העיר רחובות, רבי יעקב הלל ראש ישיבת אהבת שלום, רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת אורחות תורה ורבים נוספים.

גורמים הנוכחים במקום סיפרו גם כי מספר ראשי ישיבות בהם הגר"י שיינר והגר"ש רוזנבלט החליטו לשוב לבתיהם בעקבות האנדרלמוסיה במקום והעובדה שנמנעה מהם כניסה לאירוע. הגרב"מ אזרחי, שהמתין זמן רב מחוץ לאולם, הצליח להיכנס אליו בסופו של דבר ואף נשא דברים.

גורמים המזוהים עם מארגני האירוע הסבירו לרבנים כי הבלאגן נגרם עומס וסירוב של הגורמים האחראיים לאפשר כניסה למקום.

דוחק בכניסת מרן הגראי"ל שטיינמן לאירוע המקדים ( סוכנות הידיעות "חדשות 24")
הגראי"ל שטיינמן באירוע בראשון לציון. "זה היה מפחיד" סיפר עד ראיה (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

מקורבים לרבנים שהושארו מחוץ לאולם, הביעו זעם על כך שרבנים עומדים בדוחק ונאלצים להידחף בכניסה, לטענתם בשל היערכות לקויה. "לא ייתכן שבמעמד המבקש להיקרא 'כבוד התורה' ייפגעו ברבנים ומרביצי תורה" אומר בשיחה ל'כיכר השבת' אחד המשתתפים שהיה עד למחזה.

גם באירוע שנערך שעות קודם לכן בראשון לציון - גם כן כחלק מאירועי מוסדותיו של הגרש"ב סורוצקין -העידו משתתפים על כשלים בארגון כניסת הרבנים. נוכח באירוע סיפר ל"כיכר השבת": "כשמרן הרב שטיינמן נכנס למקום זה היה פחד מוות, הייתי בטוח שעוד רגע המחסומים נופלים על ראש הישיבה, זה היה מפחיד. פשוט טירוף. המשטרה לא ידעה בכלל שהוא אמור להגיע".

לקראת סיום האירוע ביקש המנחה סליחה ומחילה מכל גדולי ישראל שנפגעו. לדבריו, "המארגנים עמלו שעות על גבי שעות כדי שזה לא יקרה אך לצערם מסיבות שונות זה קרה דווקא במקום החשוב הזה ועל כך הם מבקשים מחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר