"מדובר בפשלות גדולות"

הקריסה באירועי "כבוד התורה": מי אשם בביזיון הרבנים?

חילופי האשמות לאחר הביזיון שחוו עשרות רבנים בכניסה למעמד כבוד התורה של "עטרת שלמה" בראשות הגרש"ב סורוצקין. המארגנים מאשימים את הנהלת היכל הטוטו ומאיימים בתביעה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

בבוקר שאחרי קריסת האירוע הענק של חנוכת הבית והכנסת שבעה ספרי תורה למבנה ישיבת "עטרת שלמה" בראשון לציון של הגאון רבי שלום בער סורוצקין, מגיבים ב"עטרת שלמה" להאשמות על פגיעה ברבנים וזלזול בכבוד התורה ומאשימים את האחראים בהיכל הטוטו בחולון.

קריסה באירועי "כבוד התורה": עשרות רבנים הושארו בחוץ

לדבריהם, מרבית האירוע התנהל בסדר מופתי כאשר אלפים ישבו במקומותיהם וחזו בגדולי הדור שהגיעו לכבד את עמלי התורה אולם דווקא בכניסה לבימת 'המזרח' - שולחן הכבוד של גדולי ישראל והרבנים נוצרו בעיות בלתי צפויות.

"חבל מאוד, אירוע תורני כה מושקע ובסוף מה שיוצא זה הבלאגן והאנדרלמוסיה. זה היה פשוט בלתי יאומן הדחיפות במקום. ישבנו בלילה ועברנו על מה שקרה", מספר אחד הבכירים ומאשים: "מדובר בפשלות גדולות של המקום".

"אנו שוקלים ברצינות רבה לתבוע את האולם", אומר הבכיר. "כמה ימים לפני האירוע היה לנו דין ודברים וסוכם שהאחריות תהיה עלינו. בסוף המאבטחים לא נשמעו להוראות שלנו", מתלונן הגורם.

כניסתו של מרן הגר"ח קנייבסקי למעמד (באדיבות המצלם)

בהמשך לכך אף הופצה הודעה דומה ברשתות החברתיות בה נאמר: "בסיומם של הפקת הלקחים באמצע הלילה בעקבות הקריסה בכניסת הרבנים לאירוע הענק של "עטרת שלמה", הוחלט להערך לתביעת ענק כנגד אולם האירועים והאבטחה שכשלו בצורה נחרצת בעבודתם, וביזו את גדולי ישראל, וגרמו נזקים כבדים למוסדות - כאשר הם האשמים היחידים למה שקרה".

יצויין כי המארגנים דווקא מלאי שבחים לסדרנים מטעם הנהלת רשת הכוללים שלדבריהם עשו את מלאכתם נאמנה על הצד היותר טוב - גם אלו שהיו אחראים על בימת הכבוד.

"צריך לזכור שכל הרבנים הגיעו למען כבוד התורה ולמען כבודו של הרב סורוצקין מה שאומר שהם רוחשים כבוד רב לממלכת התורה", הם מוסיפים. "בסך הכל האירוע היה מכובד. לראות את האלפים שרים כשגדולי הדור נכנסים זה מחזה מדהים".

במקביל מציינים המארגנים כי ראשי הנהלת הכולל יתנצלו בפני גדולי ישראל שנפגעו למרות שהדבר היה בשוגג ובאשמת גורמים אחרים. "הכי חשוב לנו זה כבודם של גדולי ישראל וכבודה של התורה".

במקביל מעלים גורמים שונים בהם עסקנים המקורבים לגדולי ישראל האשמות כביכול אחד המארגנים שפעל בהפקת האירוע הינו מזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי' שלטענתם ייתכן ופעל במכוון נגד כבודם של הרבנים. "בושה שמחזיקים אחד כזה", אומרים אותם עסקנים.

מרן הגראי"ל שטיינמן באירוע בראשון לציון (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

בעטרת שלמה דוחים את הטענות הללו מכל וכל ומדגישים שוב כי רק הנהלת המקום אשמה בקריסה. "כל מי שפעל מטעמינו בארגון והפקת האירוע פעל בתום וביושר על מנת לכבד את גדולי הדור ואת הציבור", הם מבהירים.

כפי שסוקר ב"כיכר השבת" אמש, עשרות ראשי ישיבות הגיעו לאירועים תורניים של מוסדות "עטרת שלמה" בראשון לציון ובהיכל הטוטו בחולון, אולם עשרות מבין הרבנים וראשי הישיבות הושארו בחוץ למשך זמן ממושך ונמנעה מהם הכניסה למעמד אליו הוזמנו ובו חלקם אף היו אמורים לשאת דברים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הרבנים שנאלצו להמתין מחוץ לאולם בדוחק, נמצאים בין השאר הגאונים רבי שמחה הכהן קוק רבה של העיר רחובות, רבי יעקב הלל ראש ישיבת אהבת שלום, רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת אורחות תורה ורבים נוספים.

גורמים הנוכחים במקום סיפרו גם כי מספר ראשי ישיבות בהם הגר"י שיינר והגר"ש רוזנבלט החליטו לשוב לבתיהם בעקבות האנדרלמוסיה במקום והעובדה שנמנעה מהם כניסה לאירוע. הגרב"מ אזרחי, שהמתין זמן רב מחוץ לאולם, הצליח להיכנס אליו בסופו של דבר ואף נשא דברים.

גם באירוע שנערך שעות קודם לכן בראשון לציון - גם כן כחלק מאירועי מוסדותיו של הגרש"ב סורוצקין -העידו משתתפים על כשלים בארגון כניסת הרבנים. נוכח באירוע סיפר ל"כיכר השבת": "כשמרן הרב שטיינמן נכנס למקום זה היה פחד מוות, הייתי בטוח שעוד רגע המחסומים נופלים על ראש הישיבה, זה היה מפחיד. פשוט טירוף. המשטרה לא ידעה בכלל שהוא אמור להגיע".

לקראת סיום האירוע ביקש המנחה סליחה ומחילה מכל גדולי ישראל שנפגעו. לדבריו, "המארגנים עמלו שעות על גבי שעות כדי שזה לא יקרה אך לצערם מסיבות שונות זה קרה דווקא במקום החשוב הזה ועל כך הם מבקשים מחילה".

תגובת הנהלת היכל הטוטו לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר