ירידה של 96%

מכירות המובייל של סמסונג השנה בקריסה

מכשיר ה'גלקסי נוט 7' שמכירתו בוטלה והוא נאסף על ידי החברה, ריסק את המכירות של ענקית האלקטרוניקה והמכירות צנחו ב-96% יחסית לשנה שעברה (טכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המכשיר שמרסק את סמסונג (Photomans / Shutterstock)

הסיוט של סמסונג: ההשקה של מכשיר הדגל של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית גלקסי נוט 7, ששיווקו בוטל בשל סכנת התלקחות שבועות ספורים אחרי תחילת המכירות, פגעה קשות בתוצאות הרבעוניות של החברה.

סמסונג דיווחה הלילה (ה') על ירידה של 16.8% ברווח הנקי ל-4.0 מיליארד דולר (4.54 טריליון וון קוריאני) ברבעון השלישי, והכנסות החברה ירדו 7.5% ל-47.8 טריליון וון. חטיבת הסמארטפונים של החברה רשמה את הרווח הרבעוני הקטן ביותר מאז תחילת השקת דגמי גלקסי לפני 6 שנים. רווחי סמסונג בשוק המובייל צללו 96% לעומת השנה שעברה ל-100 מיליארד וון בעקבות הפסקת מכירת הנוט-7, ששיווקו החל ב-19 באוגוסט אולם מכירתו הופסקה סופית ב-11 באוקטובר לאחר שכמה מכשירים התלקחו.

עם זאת, בחברה יכולים להתנחם כי מניית החברה עולה 0.5% בבורסת סיאול לאחר פרסום הדוחות הלא מחמיאים ככל הנראה בשל העובדה שלמרות הקטסטרופה הצליחה החברה לשמור על יציבותה.

כזכור, הודיעה החברה כי תאסוף את כל המכשירים המסוכנים ואף דרשה מהלקוחות להוציא את הסוללה מהמכשיר ולא להשתמש בו כלל מחשש להתלקחות מסוכנת.

על פי הדיווח ב'דה מרקר', הנזק לרווחי סמסונג היה יכול להיות גדול הרבה יותר לולא היציבות היחסית של מכירות השבבים והמסכים של החברה, שהיוו 84% מהרווח התפעולי של החברה. עם זאת, גם בחטיבת השבבים נרשמה ירידה של 7.9% ברבעון לעומת התקופה המקבילה ב-2015, ואילו פעילות המסכים רשמה עלייה של 9.7% בהכנסות.

כגודל הציפייה כן גודל האכזבה מכשיר הגלקסי נוט 7 היה אמור להיות זה שיקפיץ את מכירות החברה ועימם את מחיר המניה והביקורות החיוביות שהגיעו בהתחלה יצרו ציפיות גבוהות בחברה שהתרסקו או יותר נכון התלקחו אל מול הדיווחים על המקרים בהם המכשיר התלקח מאליו.

עד עתה החברה לא יודעת להסביר מה גרם למכשירים להתלקח והנושא עדיין בבדיקה. יצוין, כי המכשיר עדיין לא הושק בישראל אך היו כאלו שרכשו אותו בחו"ל והביאו אותו עימם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר