טרור בירושלים

הותר לפרסום: נעצר מחבל שתכנן פיגועי ירי

תושב מזרח העיר, תומך נלהב של חמאס, נעצר לפני שלושה שבועות לאחר חקירת כוחות הביטחון כשבכוונתו לבצע פיגועי ירי קשים בתוך העיר ירושלים אליה נכנס בקלות (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר י-ם במשטרת ישראל נעצר לחקירה, לפני כשלושה שבועות, מוחמד מוסה מוחמד עבאסי, תושב ישראל המתגורר בשכונת ראס אל עמוד שבירושלים, בחשד לתכנון פעילות טרור בשטחי ישראל.

מהחקירה בשב"כ עלה כי בחודשים האחרונים תכנן עבאסי לבצע פיגוע ירי בגפו לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראלים במזרח ירושלים ואף ניסה לרכוש נשק למטרה זו. עוד עלה כי עבאסי תומך בארגון החמאס והיה מעורב במספר פיגועי ידוי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים וזריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון ורכבים ישראלים. כן עלה במסגרת החקירה כי ניסה לרכוש ידע בייצור מטעני צינור, אך לא עסק בייצור בפועל.

בפרופיל הפייסבוק של עבאסי נמצאו פרסומים התומכים בארגון החמאס ובהסתה לביצוע אלימות ופעילות טרור נגד ישראל. בין היתר הביע עבאסי תמיכה במחבל אשר ביצע את פיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 12 של אגד בירושלים בחודש אפריל האחרון, וכן במבצעי פיגוע הירי שהתרחש במתחם שרונה בת"א בחודש יוני האחרון, בו נרצחו ארבעה ישראלים.

כתב האישום נגד עבאסי מייחס לו, בין השאר, עבירות שעניינן ניסיונות לתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, השתתפות בהתפרעויות, תמיכה בארגון טרור וכן עבירות של הסתה לאלימות ולטרור. כך גם עתידה הפרקליטות לבקש את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

מעצרו של עבאסי, אשר כתושב היה נגיש לכל רחבי העיר, מנע בחסדי שמים פיגוע קשה בתוך העיר ירושלים.

מהשב"כ נמסר כי מעצרו ותוצרי חקירתו של עבאסי ממחישים, פעם נוספת, את רמת האיום הגבוהה מפעילותם של מפגעים בודדים המושפעים מהסתה ברשת של ארגוני הטרור ובדגש על החמאס, ומסיתים בעצמם לביצוע פיגועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר