"לא ידוע אם המיילים משמעותיים"

שבוע וחצי לפני הבחירות: ה-FBI מחדש את חקירת קלינטון

ערב הבחירות אותן הייתה אמורה לנצח בקלות, הילרי קלינטון מסתבכת - שוב: חקירת פרשה מביכה חשפה מיילים חדשים, והובילה לחידוש החקירה בעניינה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות (עולם)

הילרי קלינטון (צילום: שאטרסטוק)

דרמה בארה"ב: ה-FBI הודיע אתמול (שישי), שבוע וחצי לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, על חידוש החקירה בעניין המיילים הסודיים של הילרי קלינטון. הסיבה: אימיילים שנחשפו במהלך חקירת פרשה אחרת ומביכה בה מעורב חבר קונגרס לשעבר בשם אנתוני ווינר.

עוד חדשות בעולם:

ווינר, יהודי מהמפלגה הדמוקרטית, נחשב בעבר לאחת התקוות הגדולות של המפלגה הדמוקרטית - עד שנפל בעקבות שערוריה מביכה בה שמו נקשר, וכעת עשויה להפיל גם את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

בת זוגו לשעבר של ווינר היא הומה אבדין, מי שמשמשת כעוזרת הקרובה ביותר של הילרי קלינטון. האימיילים החדשים שנתגלו ובעקבותיהם נפתחת החקירה מחדש, נתגלו במכשירים של ווינר ואבדין במסגרת חקירת הפרשה בה היה מעורב ווינר.

אבדין המוסלמית, בת כ-40, נחשבת קרובה מאוד למשפחת קלינטון, ואף הוגדרה כ"בת שנייה" של הילרי וביל קלינטון. היא עבדה בצמוד להילרי בתקופה בה ביל שימש כנשיא ארה"ב, כאשר ייצגה את ניו יורק בסנאט, במרוץ הראשון שלה לנשיאות ב-2008 והייתה חברת סגל כשקלינטון שימשה כמזכירת המדינה. כיום, אבדין נמצאת בתפקיד בכיר בצוות קמפיין הבחירות של הילרי קלינטון.

דונלד טראמפ. כבר חוגג (צילום: שאטרסטוק)

היא נישאה לווינר היהודי בשנת 2010, בטקס שעורר זעם רב בשל העובדה שהכלה הייתה ערבייה והחתן יהודי. לפני מספר חודשים נפרדו בני הזוג, זאת לאחר שה-FBI פתח בחקירה נגד ווינר בשל הפרשה המביכה בה היה מעורב. אלא שבמהלך חקירת הפרשה, התגלו מיילים חדשים שהביאו להודעה הדרמטית של ה-FBI על פתיחה מחדש של חקירת פרשת קלינטון.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שספג בשבועות האחרונים מכה אחר מכה - מהקלטת המביכה שלו ועד לתלונותיהן הרבות והחמורות של נשים נגדו - כבר חוגג את החקירה המחודשת של פרשת קלינטון. לטענתו, ההתפתחות בפרשה היא אחת הסקנדלים הפוליטיים הגדולים מאז ווטרגייט.

במזכר פנימי, הסביר ראש ה-FBI ג'יימס קומי, כי הרגיש מחוייב לפתוח את החקירה מחדש למרות הרגישות והנקודה הקריטית בקמפיין הבחירות של המועמדת לנשיאות. "אמרתי בעבר שהחקירה הסתיימה, זה מטעה את הציבור". הוא כתב והוסיף כי "לא ידוע אם המיילים משמעותיים".

הומה אבדין, היועצת הקרובה לקלינטון (צילום: שאטרסטוק)

קלינטון הגיבה להודעת ה-FBI בתדרוך לעיתונאים בדס מוינס שבאיווה ואמרה כי: "שמענו את השמועות הללו. אנחנו לא יודעים למה להאמין ואני בטוחה שיהיו אפילו עוד שמועות. לכן ה-FBI צריך לומר לנו על מה הם מדברים. כרגע הניחוש שלי טוב בדיוק כמו שלכם, ואני לא חושבת שזה מספיק טוב".

המועמדת הדמוקרטית הוסיפה: "בואו נוציא את הכול החוצה. ראש ה-FBI בעצמו אמר שהוא לא יודע אם המיילים המדוברים הם משמעותיים או לא. אני בטוחה כי לא משנה מה הם, הם לא ישנו את המסקנה שאליה הגיעו ביולי". בכלי התקשורת בארה"ב צויין כי בדרכה לאיווה, ישבה קלינטון בטיסה לצד אבדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר