גלריה

כך חגגו חסידי סאטמר 72 שעות במחיצת האדמו"ר

72 שעות של התעלות עברו על חסידי סאטמר ששבתו בצילו של האדמו"ר בווילאמסבורג. למה לבש האדמו"ר "טיליפ" ומי החליף את בעל התפילה שנפטר בקיץ באסון הטביעה. כל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי גולדברגער ואברמי ברגר)

72 שעות של עונג רוחני עברו על אלפי חסידי סאטמר ששבתו בצל האדמו"ר מסאטמר שליט"א בווילאמסבורג לשלושת ימי החג האחרונים - הושענה רבה, שמיני עצרת, שמחת תורה.

כשעה אחרי צאת השבת הגיע האדמו"ר לביהמ"ד הגדול סאטמר בווילאמסבורג ולאחר מכן התקיים 'טיש' לכבוד האושפיזין בסוכה הגדולה. עקב הקור העז ששרר בניו יורק ערך האדמו"ר שליט"א את הטיש כשהוא לבוש עם ה"טיליפ" בכדי שלא יצטנן.

בשמיני עצרת בלילה התקיימו ההקפות כנהוג ולאחר מכן הטיש שנמשך עד אור הבוקר ביום שמיני עצרת בשונה מבכל שנה אמר האדמו"ר את תפילת "יזכור" לבוש בקיטל הלבן.

בנוסף עקב החשש מהדוחק כשאלפי החסידים שיוצאים בעת אמירת "יזכור" וחוזרים אח"כ ולמנוע מקרה של אסון טראגי הכריזו על הפסקה של רבע שעה לפני אמירת יזכור ולאחריה, והאדמו"ר לא יצא מבית הכנסת בין יזכור לתפילת גשם.

בשמחת תורה הגיע האדמו"ר בחצות הליל לתפילת ערבית כשהשנה בעקבות פטירתו הטראגי של הראש הקהל הנגיד ר' יצחק רוזנברג ז"ל שהיה מתכבד להתפלל בכל שנה תפילת ערבית בשמחת תורה לפני העמוד, כיבד הרבי את הגה"צ ר' משה פרידמן דומ"ץ סאטמר בורו פארק להתפלל לפני התיבה ההקפות נמשכו עד אור הבוקר.

לפני ההקפה השישית עלה האדמו"ר על הבימה ונשא דברים חריפים על חומרת השימוש בכלים הטכנולוגים ללא פיקוח, וכמו כן לפני הריקוד עם התורה בהקפה השישית אמר לחסידים כי חייבים לקבל להתנתק כליל מכל הקבוצות למיניהם והרשתות החברתיות בכ על כל שמותיהם , וציין כי רק ככה ניתן לקבל את התורה באמת.

אחרי השקיעה הגיע האדמו"ר לקריאת פרשת וזאת הברכה האדמו"ר עלה לחתן תורה וסיום התורה כנהוג,יצויין כי את כיבוד חתן בראשית אותו קיבל בכל שנה הראש הקהל ז"ל, העביר האדמו"ר השנה לאחיו הנגיד ר' אברהם יהודה רוזנבערג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר