"המוזיקה החסידית ניצחה"

קרב חרדי בפ"ת: בערב אחד, שני אירועים לבחורי הישיבות

שני אירועים לתלמידי הישיבות, יתקיימו הערב - במקביל - בפתח תקווה. באחד - 'האשכנזי' - ישתתפו הגר"י רוזן והזמר מרדכי בן דוד, בשני - 'הספרדי' - ישתתפו הראשון לציון ושרוליק הרשטיק (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד והגר"י רוזן, שרוליק הרשטיק והגר"י יוסף (צילומים: מנדי הכטמן, מנדי אור, יעקב כהן - פלאש 90)

קרב האירועים בפתח תקווה, הגאון רבי יגאל רוזן ומרדכי בן דוד או הראשון לציון ושרוליק הרשטיק? ימי בין הזמנים מסתיימים ולקראת זמן חורף ייערכו היום (ראשון) בעיר פתח תקווה שני אירועים עבור תלמידי הישיבות והאברכים כאשר האחד משוייך לסיעת יהדות התורה ואילו השני משוייך לסיעת ש"ס.

בשעה 19:00 בערב יתקיים בהיכל התרבות בעיר האירוע האשכנזי - תחת הכותרת "כתבם על לוח ליבך" - של חלוקת פרסים לבחורי הישיבות שהשתתפו בפרויקט כתיבת חיבורים תורניים, אותו מארגן הרב מנחם שוורץ, מבכירי עסקני 'דגל התורה'.

במעמד צפויים להשתתף מנהיגי הקהילות החרדיות בפתח תקווה ובראשם ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן לצד הגאון רבי דוד סלומון ראש ישיבת "נחלת דוד" כאשר הדובדבן שבקצפת הינו השתתפותו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שלדברי המארגנים ילווה את האירוע במשך כל הערב יחד עם תזמורת המנגנים. בנוסף ייערך טיש מיוחד לבני הישיבות עד לשעות הקטנות של הלילה.

אלא שבמקביל ייערך אירוע דומה באופיו תחת הכותרת "חלוקת מילגות ומעמד מיוחד לבני הישיבות" המאורגן על ידי נציגי ש"ס.

באירוע המזרחי שייערך אף הוא בשעות הערב באולם שרת ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה צפויים להשתתף הגאונים הגדולים הראשון לציון רבי יצחק יוסף וכן חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

אורח הכבוד שינאם בפני האברכים ובני הישיבות בשיאו של הערב הינו יו''ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לצד מ״מ ראש העיר אוריאל בוסו.

גם כאן מבטיחים המארגנים קומזיץ ומופע ישיבתי סוחף בהשתתפותם של שרוליק הרשטיק וארהלה נחשוני ותזמורתו.

על רקע מלחמת האירועים התברר כי המחנך העסקן הרב מרדכי בלוי זעם בתחילה כאשר שמע שרבני העיר וראשי הישיבות האשכנזיים ישתתפו במעמד משותף עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד אולם לאחר שהתברר כי הכוונה לסחוף את בני הישיבות דווקא לאירוע המדובר וזאת על רקע התחרות הפנימית בין שני האירועים נראה כי נחה דעתו.

גורמים תורניים בעיר אומרים ל"כיכר השבת" כי היה ניתן אמנם מלכתחילה לעשות את שני המעמדים בהפרש של יום לפחות אולם גם כעת לאור התרחבותה של הקהילה התורנית בפתח תקווה בשנים האחרונות ניתן לקוות כי בכל המעמדים ישתתפו ציבור גדול ויהיה קידוש שם שמיים והאחד לא יבוא על חשבון הצלחת רעהו.

אחד מתלמידי הישיבות המתעתד להשתתף באירועים אומר ל"כיכר השבת" כי "אולי יש שני אירועים מתחרים, אבל המוזיקה החסידית ניצחה". לדבריו: "אישית, אני לא מבין מדוע בש"ס בחרו להביא גם הם מוזיקה חסידית ולא מוזיקה מזרחית, אבל אנחנו נהנה מהמוזיקה החסידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר