ביהמ"ש: הדירה ע"ש החמות שייכת גם לאישה

בית המשפט למשפחה בירושלים קיבל באחרונה את טענת האישה שבעלה רשם את הדירה עם שם אמו וסבתו כדי לקבל הטבת משכנתא לעולים חדשים ובפועל הדירה נרכשה מכספים משותפים של בני הזוג (משפט)

מערכת פסקדין | כיכר השבת |
הנבתע לא הוכיח שסבתו השתתפה בהחזרים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בני הזוג נישאו ב-1998 ולפני כשנתיים נפרדו. בתביעה שהגישה האישה באמצעות עו"ד אירית רייכמן היא טענה כי הדירה בה התגוררו בני הזוג ב-15 השנים האחרונות עם שלושת ילדיהם היא נכס משותף לה ולבעלה, למרות שהיא רשומה על שם אמו וסבתו.

לייעוץ בתחום:

עורך דין משפחה

לדברי התובעת, מדובר בדירה שרכשו היא ובעלה זמן קצר לאחר נישואיהם ונרשמה על שם אמו וסבתו של בעלה מכיוון שהן היו זכאיות לקבל משכנתא בתנאים נוחים כעולות חדשות.

לדבריה, במהלך השנים החזרי הלוואת המשכנתא של הדירה שולמו על ידיה ועל ידי בעלה במשותף וברור היה כי מדובר בדירה משותפת. היא הוסיפה כי לאחר רכישת הדירה עברו אמו וסבתו של בעלה להתגורר עמם מכיוון שהיו מבוגרות מאוד ולא יכלו לכלכל את עצמן.

התובעת הדגישה כי מדובר בדירת מגורים בה הם גרו יחד תקופה משמעותית וגידלו בה את ילדיהם. עוד היא טענה כי ב-2012 נפטרה אמו של בעלה ובצוואתה הורישה רק לו את הדירה, מכיוון שידעה שלאחיו אין בה כל חלק.

הבעל, שיוצג על ידי עו"ד מאיר שכטר, טען מנגד כי אמו וסבתו הן שרכשו את הדירה ובסך הכל אפשרו לו ולאשתו לגור בה. הוא הסביר כי לאחר הנישואים הם החליטו שלא לרכוש דירה בהיעדר אמצעים, ובנסיבות אלה, אמו הציעה שתמכור את דירתה ותקנה דירה גדולה יותר בה כולם יוכלו להתגורר יחד.

לדבריו, לאחר מות סבתו ב-1999 הדירה עברה במלואה לאמו והיא זו ששילמה את החזרי הלוואת המשכנתא.

נהגה בדירה כבשלה

השופט הבכיר שלמה אלבז מבית המשפט למשפחה בירושלים קבע כי הוכח שהלוואת המשכנתא נרשמה על שם בני הזוג וכי קרובי משפחתה של התובעת גויסו כערבים. כמו כן, הוכח לדבריו שבמהלך השנים החזרי המשכנתא שולמו בפועל מחשבונו של הנתבע.

לקביעת השופט, הנתבע לא הוכיח שאמו או סבתו השתתפו באופן כלשהו בהחזרים. בנסיבות אלה, ומכיוון שהצדדים הסכימו כי הכספים שבחשבונות הבנק שלהם משותפים, קבע השופט כי החזרי המשכנתא שולמו על ידי הצדדים במשותף.

השופט השתכנע כי התובעת הייתה שותפה מלאה לבחירת הדירה ולשיפוצה ובאופן כללי "נהגה בדירה כמי שנוהג בדירה שלו".

בנסיבות אלה הסיק השופט כי הזכויות בדירה נרשמו על שם האם והסבתא לצורך קבלת הטבה כעולות חדשות וכי מעבר לכך הן לא השתתפו בתשלומים כלשהם לרכישתה. לקביעתו, הדירה נרכשה עבור בני הזוג ולשימושם והם אלה שנשאו במהלך השנים ביחד בהחזרי המשכנתא, בהוצאות השיפוץ ובהוצאות אחרות.

השופט סיכם כי הזכויות בדירה שייכות לשני בני הזוג בחלקים שווים.

לא ניתן צו להוצאות.

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבים: מערכת פסק דין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר