קרב האירועים בפתח תקווה

"אין לי ברירה": קבלת המלגה מותנית בהשתתפות באירוע

הקרבות בין מארגני שני אירועי הענק הערב לציבור החרדי בפתח תקווה - מגיעים לשיאים חדשים. בחורי ישיבות מעידים: לוחצים עלינו, התנו את קבלת המלגה בהשתתפות באירוע (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

מלחמת האירועים בפתח תקווה עולה מדרגה: הקרבות בין מארגני שני אירועי הענק הערב (ראשון) לציבור החרדי בפתח תקווה מגיעים לשיאים חדשים.

בחורים שהוזמנו הערב לקבל מילגות בכינוס המזוהה עם תנועת ש"ס מספרים ל"כיכר השבת "כי נאמר להם כי באם לא יגיעו לאירוע לא יקבלו את הפרס שניתן להם בשל לימודיהם.

לדברי א', בחור ישיבה תושב פתח תקווה: "אני תכננתי ללכת למעמד האשכנזי כדי לשמוע את מרדכי בן דוד. שנים אני מאזין למוזיקה שלו ולשירים שלו שמחזקים אותי והערב רציתי לראות הופעה שלו מקרוב".

"אולם בבוקר", הוא מוסיף, "כשביקשתי מהנהלת הארוע השני לקבל את המלגה שלי אמרו לי שהדבר מותנה בכך שאגיע לכינוס. שאלתי איפה זה היה כתוב בתקנון ואמרו לי שאלו הכללים, אם אני רוצה את הכסף אני חייב להשתתף באירוע ולכן אין לי ברירה, אאלץ להפסיד את ההופעה של בן דוד".

יצוין כי כבר במודעות הרחוב שפורסמו על האירוע נאמר כי "על פי החלטת ועדת מלגות, חובת השתתפות בטקס בצירוף תעודת זהות".

מנגד, נראה כי גם בצד השני לא טומנים ידם בצלחת. בחורים אחרים טוענים על לחץ חברתי להגיע לאירוע האשכנזי. "כולם מדברים על כך שאסור לפספס אבל אותי זה לא מעניין בכלל ,לא שירים ולא הופעות, אבל בעל כורחי אני יילך כי כולם הולכים", אומר ל"כיכר השבת" בחור תושב העיר.

אחרים טוענים על טלפונים שמקבלים בחורים ספרדים, שלכאורה מזוהים בשל מוצאם עם הכינוס הספרדי, שיגיעו להופעה של מרדכי בן דוד.

כך או כך מתברר כי הלחץ בשני המטות של מארגני הערבים גובר - לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", זאת לקראת הכינוסים הערב מתוך תחרות מי יביא קהל גדול יותר.

גורמים בסיעת ש"ס בפתח תקווה אומרים כי "אם מישהו לחוץ מזה שהוא צריך למלא אולם גדול שיערב לו. אנחנו לא בתחרות עם אף אחד והאירוע נקבע מראש לפני תקופה ארוכה, בניגוד לאירוע אחר שנקבע בתחילה ליום אחר והוזז לאותו יום שלנו".

"לגופם של דברים", אומרים הגורמים, "הדרישה שהבחורים שמקבלים את המילגות ישתתפו בכינוס הינה טכנית בלבד ולא מגיעה מכפייה חלילה. הבחורים מקבלים את המילגה מאגף הרווחה ועל כן יש צורך שכל אחד יגיע עם תעודת זהות בכדי לאמת את פרטיו שיוכל לקבל את הסכום המגיע לו, זאת בכפוף לקריטריונים ברורים שנועדו למנוע זיופים".

כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", ימי בין הזמנים מסתיימים ולקראת זמן חורף ייערכו היום בעיר פתח תקווה שני אירועים עבור תלמידי הישיבות והאברכים כאשר האחד משוייך לסיעת יהדות התורה ואילו השני משוייך לסיעת ש"ס.

בשעה 19:00 בערב יתקיים בהיכל התרבות בעיר האירוע האשכנזי - תחת הכותרת "כתבם על לוח ליבך" - של חלוקת פרסים לבחורי הישיבות שהשתתפו בפרויקט כתיבת חיבורים תורניים, אותו מארגן הרב מנחם שוורץ, מבכירי עסקני 'דגל התורה'.

במעמד צפויים להשתתף מנהיגי הקהילות החרדיות בפתח תקווה ובראשם ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן לצד הגאון רבי דוד סלומון ראש ישיבת "נחלת דוד" כאשר הדובדבן שבקצפת הינו השתתפותו של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד שלדברי המארגנים ילווה את האירוע במשך כל הערב יחד עם תזמורת המנגנים. בנוסף ייערך טיש מיוחד לבני הישיבות עד לשעות הקטנות של הלילה.

אלא שבמקביל ייערך אירוע דומה באופיו תחת הכותרת "חלוקת מילגות ומעמד מיוחד לבני הישיבות" המאורגן על ידי נציגי ש"ס.

באירוע המזרחי שייערך אף הוא בשעות הערב באולם שרת ברחוב חיים עוזר בפתח תקווה צפויים להשתתף הגאונים הגדולים הראשון לציון רבי יצחק יוסף וכן חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני. אורח הכבוד שינאם בפני האברכים ובני הישיבות בשיאו של הערב הינו יו''ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לצד מ״מ ראש העיר אוריאל בוסו.

גם כאן מבטיחים המארגנים קומזיץ ומופע ישיבתי סוחף בהשתתפותם של שרוליק הרשטיק וארהלה נחשוני ותזמורתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר