הותר לפרסום

תכננו לדקור בעפולה ונידונו לשנתיים מאסר

3 מחבלים צעירים מג'נין נעצרו לאחר שתכננו לבצע פיגוע דקירה בעפולה. ערנותם של אזרחיות הביאה למעצרם. המחבלים הודו בכוונה לבצע פיגוע ונידונו למאסר (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פיגוע בתחנה המרכזית בעפולה (יוסי כהן, פלאש 90)

הותר לפרסום גזר דינם של שולשה תושבי ג'נין אשר קשרו קשר לבצע פיגוע בעיר עפולה. שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, גזרו 28 חודשי מאסר על צעיר כבן 18 ו-25 חודשי מאסר על שני נערים כבני 17, כולם תושבי ג'נין אשר הורשעו שתכננו יחד לבצע פיגוע בעפולה.

ביום האירוע, לפני כשנה, בדצמבר 2015, רכש אחד משני הנערים עבורו ועבור שני הנאשמים האחרים, שלושה סכינים בחנות באום אל-פאחם, בעוד חבריו מחכים לו מחוץ לחנות. השלושה הסתירו את הסכינים מתחת לבגדיהם ועלו על אוטובוס שהסיע אותם לעפולה.

בעפולה ירדו השלושה מהאוטובוס סמוך לבניין עיריית עפולה ושוטטו כחצי שעה ברחובות העיר במטרה לאתר אדם יהודי, כיעד מתאים לפיגוע. התנהגותם עוררה את חשדן של שתי נשים, שהתקשרו למשטרה ודיווחו על החשודים.

שוטרים שהוזעקו בעקבות הדיווח איתרו את השלושה, וכאשר שאלו אותם מה מעשיהם בעפולה השיבו השלושה כי הם בדרכם לתחנת האוטובוס, על מנת לחזור לעיר מגוריהם - אום אל-פאחם וכי הם מחפשים את תחנת האוטובוס.

השוטרים כיוונו את הנאשמים לתחנת האוטובוס, אולם השלושה שלא היו מודעים לכך שהשוטרים חושדים בהם, המשיכו להסתובב בעיר ותוך כדי הליכה השליכו שניים מהם את הסכינים שהחזיקו עמם. בעקבות כך, עצרו אותם השוטרים והובילו אותם לתחנת המשטרה. בדרך לתחנה השליך גם המחבל השלישי את הסכין שהייתה ברשותו בתוך הניידת.

השלושה הודו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת סכין שלא כדין, שיבוש מהלכי משפט וכניסה לישראל שלא כדין. עם זאת, ההסדר לא כלל את העונש.

השופטים הטילו כאמור על השלושה עונשי מאסר בפועל של 25 28 חודשי מאסר, וכן עונשי מאסר על תנאי משתנים על פי סעיפי ההרשעה השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר