חדש בשדרות: רחוב על שם בבא יגו

בשדרות יקראו רחוב על שם "הבבא יגו" - כך הוכרז אתמול בהילולה שהתקיימה בעיר לזכרו של הרב יעקב שטרית זצ"ל. בנו של הרב הודה לעירייה ולעומד בראשה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(דוברות שדרות )

בשדרות יקראו רחוב על שם "הבבא יגו" - כך הוכרז אתמול בהילולה שהתקיימה בעיר לזכרו של הרב יעקב שטרית זצ"ל.

'בבא יגו' נולד בעיר זריגאת אשר במרוקו בשנת 1892. את ידיעותיו בתורה הוא רכש בישיבת 'אביר יעקב' מהמקובלים הבבא סאלי והבבא חאקי, עם השנים יצא שמו של שטרית כעושה נסים ונפלאות ורבים פקדו את ביתו לקבלת ברכה.

עם הקמת המדינה, ביקש הרב שטרית לעלות לישראל, אך הרשויות מנעו זאת ממנו בשל גילו ומצבו הרפואי. הוא נפטר ב-1957 ונקבר במרוקו.

ב-1998 הצליח בנו, משה בן שטרית, להעלות את עצמותיו לשדרות. בתחילה, פקדו את הקבר בשדרות רק מעטים, בעיקר אנשים אשר הכירו אותו ורצו לבקש את ברכתו. בחלוף השנים, עם התגברות מספר המאמינים אשר עלו לקברו, המשפחה בנתה מתחם קבר גדול עבורו.

השבוע, כאמור, התקיימה במתחם הקבר הילולה לזכרו. רבים ממאמיניו הגיעו למתחם הקבר של הרב לבקש ברכה ולהתפלל.

ההילולה התקיימה במעמד הדיין הגאון רבי אליהו אברג'ל והגאון הרב אברהם חפוטא.

משה בן שטרית, בנו של הרב, אמר באירוע: "אני רוצה להודות בשם כולם לעיריית שדרות ולעומד בראשה אלון דוידי על הסיוע הנרחב במהלך השנה בפעילויות השונות וכמובן על ההירתמות להצלחת ההילולה שהתקיימה השבוע".

"השתתפתי והתרגשתי מאוד בהילולת הרב יעקב שטרית, המכונה 'באבא יגו'" סיפר ראש העיר אלון דוידי, "ילדיו ונכדיו של הרב הינם משפחה שורשית בשדרות אשר עמלו רבות סביב הנצחת מורשתו של הצדיק, לרבות בניית מתחם מפואר בבית העלמין והוצאות ספרי הלכה, אשר נכתבו על ידי הרב. שדרות זכתה למקום תפילה מרכזי וחשוב בעיר. זכותו תגן עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר