מבוכה בכנסת

נייר טואלט הושלך בוועדת הכספים: "כך הממשלה מתייחסת אלינו". צפו

מפגינים הגיעו מהצפון במיוחד לירושלים, כדי למחות על ביטול 'תכנית הצפון' לתקצוב מוגבר החל מהשנה הבאה. בשלב מסוים הם זרקו נייר טואלט במליאת וועדת הכספים (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
המהומה (צילום: ערוץ הכנסת תמונה: Miriam Alster, פלאש 90)

כמחאה על היעדר תכנית כלכלית עבור אזור הצפון, הגיעו היום (שני) כ-40 ראשי רשויות מהצפון לרחבת הכנסת, לאחר שהסיוע שהיה אמור להיות מועבר לגליל ולצפון קוצץ. חלקם נכנסו לאולם ועדת הכספים, בו שר האוצר משה כחלון הציג את עיקרי התקציב, ואף השליכו גלילי נייר טואלט לתוך האולם - לפני שהוצאו על ידי המאבטחים.

אחת המוחות זעקה לכחלון כשהיא מחזיקה גליל קרוע של נייר טואלט: "אפילו לא נגעת בצפון. הממשלה מתנתקת מהגליל, היא לא רואה את הגליל אחרי שהיא משתמשת בו". ברקע נשמעו קריאות להוציא את המוחים מהאולם, במיוחד לאחר שאחדים מהם השליכו את גלילי הנייר לתוך אולם הישיבות. "אנחנו לא רוצים לגור במרכז, רוצים לחזור לצפון, אבל אין לנו שירותי בריאות ותעסוקה – לאן נחזור? איפה התשובה? אולי עכשיו תשימו לב סוף סוף", הוסיפה תושבת נוספת.

אב לארבעה מהצפון זעם על העיכוב: "לרופא ילדים צריך לחכות שבוע, לתחבורה ציבורית צריך לחכות שש שעות". מוחה אחר הוסיף: "הפקרתם אותנו, שכחתם אותנו".

"לא מעניין את השרים תושבי הצפון. כל מה שמעניין את הממשלה הזו זה עמונה", הטיח שמעון ביטון, תושב אביבים שליד גבול לבנון. ראשי הרשויות - תפסיקו לאכול את הלוקשים של השרים. הם עובדים עליכם. אתם לא בסדר העדיפויות של הממשלה הזאת".

תושבת הגליל דרורה גביש אמרה: "אנחנו שומעים פה את כולם מדברים על התאגיד אבל המצוקה האמיתית היא שלנו ואף אחד לא מקשיב. הגיע הזמן שכל הח"כים כאן ידאגו גם לנו. צריך ואפשר לעשות את זה ביחד. לא נפסיק את המאבק".

כזכור, מאבק ראשי הרשויות נגד הממשלה, החל לפני חודשים רבים, כשהממשלה הבטיחה להזרים 18 מילארד שקלים לפרויקטים ותשתיות במסגרת התכנית הלאומית לפיתוח הצפון, אך הקצתה רק כמה מאות מיליונים בהצעת התקציב לשנים 2017-2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר