טראמפ במגמת התחזקות

שמונה ימים לבחירות בארה"ב - חיתוך מצב

תמונת המצב בבחירות לנשיאות ארה"ב עדיין לא ברורה, למרות שתאריך הבחירות עדיין לא הגיע כ-20% מהאנשים כבר הצביעו. עו"ד דוד דרור מנתח את המצב (בעולם)

עו"ד דוד דרור | כיכר השבת |
דוד דרור (באדיבות המצולם)

אנחנו 8 ימים ליום הבחירות הגורלי, למעשה זה לא לגמרי מדויק כי בחלק גדול מהמדינות יש כבר הצבעה מוקדמת פעילה ומעריכים שעד כה הצביעו כ -20% מבעלי זכות הבחירה (אגב, בד"כ דמוקרטים מצביעים מוקדם יותר מרפובליקנים, ולכן בשלב הזה הם תמיד מובילים בסקרים הסוקרים אנשים שכבר הצביעו בערך ב 15%).

מבחינת סיכויי הזכייה - נייט סילבר נותן לטראמפ נכון להיום 23% סיכוי לזכות בבחירות לנשיאות לעומת 77% להילרי.

שני טעמים לדבר -

הראשון: פיגור של טראמפ ברמת הארצית למול הילרי (מה שמכונה popular vote). הילרי עומדת היום על בערך 49% לעומת טראמפ 44.5% (אני מדבר על שקלול סקרים ארציים של תמיכה במועמד).

השני: מבחינת אלקטורים - לטראמפ חסרות 4 מדינות על מנת לזכות בבחירות - מיין, פלורידה, צפון קרוליינה ונוואדה (אם לא יזכה באלה הוא יצרך לקחת את קולורדו או פנסילבניה מה שנראה תלוש מהמציאות. את פלורידה - 29 אלקטורים הוא חייב לקחת, אחרת הוא יכול להגיד שלום).

שני המועמדים מרכזים מאמץ במדינות שהם הכי קרובים לזכייה בהם, וטראמפ אפילו שלח את איוונקה לנאום בקרב הקהילה היהודית בפלורידה על מנת לספר איך אבא שלה תמך בה בהליך הגיור וכו', ואף חזרה והבטיחה שאם יזכה יעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. טראמפ אגב, שיתף את הדברים האלה בחשבון הפייסבוק שלו.

התמונה האלקטורלית מציבה את טראמפ נכון להיום על 225 אלקטורים, לעומת 311 של הילרי (כזכור, יש צורך ב-270 אלקטורים על מנת לזכות בנשיאות) לצורך המחשה אם הילרי מאבדת את פלורידה היא צונחת ל 282 אלקטורים בלבד. ההובלה שלה על טראמפ משמעותית אבל לא בלתי הפיכה.

מתחזק (שאטרסטוק)

מבחינת מגמות - טראמפ במגמת התחזקות מתונה שנובעת משני סיבות עיקריות:

1. ככל שמתקרב יום הבחירות גארי ג'ונסון נחלש. אנשים נוטים לזנוח מועמד שאין לו שום סיכוי, למרות שהם מעדיפים אותו באופן אישי לו היה לו סיכוי, לטובת מועמד ריאלי. גארי ג'ונסון יושב על משבצת ליברטריאנית-רפובליקנית. אותו דבר קורה עם ג'יל שטיין - מועמדת השמאל הרדיקלי, אבל ממילא התמיכה בה הייתה זניחה, אז אין לה הרבה קולות לתרום להילרי.

2. סיפור פתיחת החקירה נגד הילרי שוב ע"י ה FBI. בקצרה, אנתוני ווינר, יהודי, שהיה חבר בקונגרס שלח לפני זמן מה תמונות בעייתיות לנשים באינטרנט. הוא התנצל ואמר שישקם את חיי הנישואין שלו (נשוי ליועצת הכי קרובה של הילרי - הומה אבאדין - מוסלמית שאביה, פרופ' סעיד אבאדין, איש 'המכון לענייני מיעוטים' אשר נתמך ע"י עבדאללה בן עבד'ל א-טורקי- המזכיר הכללי של הליגה המוסלמית העולמית).

אחרי זמן קצר ווינר חזר ועשה את זה שוב. נפתחה חקירה נגדו בשל חשד למשלוח הודעות בעייתיות לנערה בת 15 מצפון קרוליינה, ובחקירה נמצאו 650 אלף מיילים אשר לפחות חלק מהם מסווגים וקשורים להילרי, ומהווים ראיות חדשות שנתגלו בחקירה הישנה נגד הילרי).

ברקע הדברים ג'וליאן אסאנג' איים אתמול (א') לפרסם חומר שיגרום למעצרה של הילרי, בינתיים השמיים לא נפלו מהגילויים שלו. נחיה ונראה.

הכותב הוא עו"ד דוד דרור, ממשרד דרור- גרינשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר