ה"מלך" המתעתע

הדיינים חוזרים בהם: שומר נפשו ירחק מהמלך "היי"

הדיינים ש'הכשירו' בעבר את המלך היי, חוזרים בהם: "ידיעות חדשות באו לפנינו, שומר נפשו ירחק". רב מבית הדין ל"כיכר השבת": "הגיעו עדויות על היותו מבוקש בגלל גניבה" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"היי" (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "המזכירות החרדיות של הוד מעלתו המלך דויד היי המלך היהודי מאפריקה‏")

פרשת המלך היי: בית הדין הר ציון, שבעבר הביע תמיכה במלך "היי" האפריקני שהתקבל אצל גדולי ישראל לאחר שהצהיר כי בכוונתו להתקרב ליהדות, הודיע אמש (ראשון) הוא חוזר בו מהתמיכה שניתנה לאיש. הודעת בית הדין מגיעה לאחר שגם הרב דניאל עשור, שערך ל"היי" סיורים בבתי גדולי ישראל - חזר גם הוא מהתמיכה באיש וברעיונותיו.

כזכור, לפני מספר חודשים, פרסם בית הדין מכתב בו טען כי בדק את סיפורו של היי, ומצא כי הוא מלך אמתי ממלכי אפריקה "ומהחשובים שבהם", כדברי בית הדין אז. הרבנים ציינו עוד באותם ימים כי גם נושא הגיור של המלך ובני השבט שלו "נבדקו על ידי הרבנים שפסקו בנושא".

אלא שכפי שמתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", בפסק דין מיוחד וחדש של בית הדין, נכתב "בעניין המלך האי פרנסואה (דוד) הטוען לכתר מלך מלכי אפריקה ועשרת השבטים, עקב ידיעות חדשות שבאו לפנינו הרינו מגלים דעותינו כדלהלן: בית הדין מושך את ידו מהעניין. בית הדין מבטל כל חתימה קודמת שניתנה על ידו בעניין".

בנוסף, בית הדין ממשיך וקובע כי "כל הפועל פועל על דעתו ואחריותו הבלעדית" ומוסיף אזהרה לפיה: "שומר נפשו ירחק".

"היי" בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: כיכר השבת)

נציג בית הדין, הרב דב שטיין, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי המסמך החדש שיצא נגד האיש היי הגיע לאחר עדויות חדשות שהגיעו מצרפת והוכיחו כי הוא לכאורה מבוקש בחשד להונאה ולגניבה. במקביל, אומר הרב שטיין כי הגיעו לבית הדין עדויות שמעלות חשש כי מדובר באדם שפועל למען הנצרות. "בעקבות כך", אומר הרב שטיין "לא נותרה לנו ברירה אלא לצאת במכתב הבהרה".

כזכור, מי שתמך במלך היי לאורך הדרך היה המרצה הרב דניאל עשור, שאף תיווך בינו לבין גדולי הדור, אולם לאחרונה הודיע במפתיע כי הוא מבטל את דעתו וכי המלך היי אינו מי שהוא מציג.

מקורבים לרב דניאל עשור, אמרו הערב בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אחרי שהיי חזר מחו"ל הוא נסע ישר לטבריה, כי 'משיח צריך להתגלות בטבריה', הוא החליט שהוא המשיח". לדבריהם, כשהרב עשור גילה שהיי "בצורה מאוד משיחית אז הוא רב אתו מאוד".

"התכניות שלו הזויות לגמרי ולא מתאימות לדרך היהדות" טענו מקורביו של עשור. "בנוסף, הרב עשור קיבל מסרים שהוא (היי. י.כ) לא מה שהוא אומר שהוא".

בתקופה האחרונה, פתחו מי שמכונות "המזכירות החרדיות של המלך היי" עמוד פייסבוק, בו הן מציגות את תגובותיהן לטענות נגד היי, כמו גם תמונות שלו בביקוריו בישראל.

סרטון: המזכירות החרדיות מגיבות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר