נערך לבחירות הבאות

למה אריה דרעי התפטר? פרשנות

בחודשים האחרונים דאגו גורמים שונים לטפטף מידע נגדו, אך הצהריים ענה דרעי תשובה ברורה לכולם: אני סומך על מלכיאלי, מאמין לו, מגבה אותו. ישי כהן בטור פרשנות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ החדש מיכאל מלכיאלי, השר אריה דרעי והגר"ד כהן (באדיבות המצלם )

יו"ר ש"ס, ח"כ לשעבר והשר בהווה אריה דרעי, אמר היום (שני) כי הוא מאמין שהבחירות לא קרובות, ולכן הוא "אמיץ" להתפטר מהכנסת ולפנות את מקומו. דרעי אכן מאמין שיש עוד זמן עד הבחירות, אבל הוא נערך אליהן כבר עכשיו. בבחירות הבאות, מבקש דרעי 'לטהר' את רשימת ש"ס ממבוגרים ומאלו שלא נאמנים במאת האחוזים. לכן הוא מתחיל לעבוד כבר עכשיו.

עוד בחרדים:

מיכאל מלכאלי, כפי שדרעי מעיד עליו, הוא "תלמיד חכם וההנהגה הצעירה של ש"ס". דרעי מאמין בזה, דרעי רוצה רשימה צעירה, שאלו ממנה שנמצאים בכנסת עוד לפני כניסתו לכלא יפנו את מקומם לטובת אלו שכוחם במותנם.

אבל דרעי יודע שלהזיז חבר כנסת ממקומו זו לא משימה קלה, עיינו ערך נסים זאב. לכן הוא התחיל עם יגאל גואטה; העביר את משולם נהרי למשרד הפנים; דאג להתפטרותו והכניס את גואטה, ח"כ שמייצג את ה'עמך' של ש"ס, חבר כנסת שנאמן ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו ליו"ר התנועה.

גואטה הוכיח את עצמו, ודרעי הבין שהוא זקוק לעוד נאמן מהסוג הזה, אבל גם שייצג את בני התורה. אחרי הכל, יש צורך לאזן את המפלגה ולהביא נציג לבני התורה. דרעי התחבט רבות בשאלה מי ראוי לתפקיד, אבל לבסוף הכריע כי מיכאל מלכיאלי הוא הנציג הראוי.

הח"כ לשעבר והח"כ לעתיד

בין אלו שהשפיעו יותר מכל על ההחלטה, היה חבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" ראש ישיבת 'חברון' הגאון רבי דוד כהן. מי שנחשב לאחד הרבנים הקרובים ביותר לדרעי, ומלכיאלי, תלמידו הקרוב, זוכה ממנו לאימון רב. המסר הועבר לדרעי מכלי ראשון. בנוסף, דרעי שמע לא מעט מחמאות מצד חבריו בירושלים, והבין שמלכיאלי "מבוזבז" במועצת העיר ובלשכת שר הדתות - שבהמשך נגיע גם אליה.

בכניסת מלכיאלי לרשימת ש"ס קוטף דרעי שני הישגים. האחד - רענון הרשימה והכנתה לכנסת הבאה עם צעיר מכהן. והשני - נציג לבני התורה.

ולמלכיאלי עצמו: במהלך החודשים האחרונים, מאז פרשת 'מתחם התחנה' והטענות נגדו לפיהן שנעדר במכוון מישיבת ועדת התכנון בירושלים, דאגו גורמים שונים ללכלך את שמו הטוב של מלכיאלי, הן בפני השר דרעי והן בפני עיתונאים שונים. הכותרות זעקו שהוא סיים את דרכו הפוליטית ושנשיא המועצת הגר"ש כהן מסרב לפגוש אותו - מה שלא היה מעולם - אבל יו"ר ש"ס השתיק את כולם והעניק גיבוי מוחלט לחבר מועצת עיריית בירושלים.

במקביל, הבין דרעי שמלכיאלי מבוזבז במשרד הדתות - ממנו מאוכזב דרעי רבות, אפילו מתוסכל. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. זה נלחם בזה, וזה מלכלך על זה. חלקם, דאגו גם לטפטף במוחו של דרעי מידע נגד הרל"ש.

הצהריים, דרעי ענה בתשובה ברורה לכולם: אני סומך על מלכיאלי, מאמין לו, מגבה אותו, חושב שהוא תלמיד חכם, מהנהגת העתיד של הציבור הספרדי, ורוצה אותו כבר עכשיו מכהן בכנסת ישראל. הפרחים לגר"ד כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר