מגן על הבולשת

הבית הלבן: "ה-FBI לא מנסה להשפיע על הבחירות"

דובר הבית הלבן מסר כי הנשיא לא מתכוון לתקוף את החלטתו של ראש ה-FBI לחזור ולפתוח את החקירה על חשבונות הדוא"ל של קלינטון למרות הנזק האפשרי לדמוקרטים (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אובמה מקבל תדרוך מג'יימס קומי (צילום: פטה סאוזה, הבית הלבן)

הבית הלבן מסר היום (ב') כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא סבור שראש ה-FBI ג'יימס קומי, שהחליט לפתוח את חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות.

אובמה מסר את הדברים לאחר ביקורת רבה אותה ספג קומי, רבים במערכת הפוליטית האמריקנית העבירו ביקורת על ראש ה-FBI, שהשתייך בעבר למפלגה הרפובליקנית, וטענו כי ההחלטה נועדה לפגוע בסיכוייה של קלינטון לנצח בבחירות בעוד 8 ימים.

במסיבת העיתונאים הרגילה שלו בבית הלבן, אמר הדובר ג'וש ארנסט כי הממשל מסרב "לבקר או להגן" על מנהל האף-בי-איי בפרשה החדשה. הדובר ציין שאין לבית הלבן "מידע עצמאי" על הסיבה שבגינה חידש האף-בי-איי את חקירת הפרשה, וכי הוא לא מודע ל"משתנים" שנשקלו בהחלטה להודיע על כך לציבור. הוא הוסיף כי הנשיא מאמין כי יש לשמור על הנורמות והמסורות בכל הקשור לבולשת הפדרלית, ש"מגבילות את הדיון הציבורי על עובדות שנאספות במסגרת של חקירה מתמשכת". הוא הוסיף גם כי למחלקת המדינה יש שורת מטלות ואחריות כבדה שעליה למלא.

עוד ציין ארנסט שאובמה מאמין כי קומי הוא אדם של כבוד ובעל אישיות טובה, וציין כי הנשיא חושב גבוהה על קומי ורוחש לו אמון. יש לזכור בהקשר זה כי הנשיא הנוכחי הוא זה שמינה את קומי, הרפובליקאי כאמור, לתפקידו כראש הבולשת. כמו כן אמר ארנסט כי אין לבית הלבן המלצות שהוא מבקש להעביר לקומי באשר למידע שישחרר לציבור על חקירת הדוא"ל של קלינטון.

טראמפ עצמו שיבח את ההחלטה, בנאום שנשא היום בעצרת בחירות בגרנד רפידס שבמישיגן אמר: "זה דרש הרבה אומץ, הוא החזיר את המוניטין שלו", אמר על ג'יימס קומי. "יש הרבה אנשים שרוצים שהוא יעשה את הדבר הרע. הוא עשה את הדבר הטוב". טראמפ יצא נגד יריבתו קלינטון, ואמר: "היא רוצה להאשים את כולם בצרות שלה, אבל היא הביאה את זה על עצמה. היא זו שיצרה שרת פרטי, ועסקה בשוחד במחלקת המדינה. הילרי היא זו ששלחה וקיבלה מידע מסווג בשרת לא מאובטח, וסיכנה את ביטחונם של האמריקנים".

הפרשה משפיעה באופן ברור על הלך הרוח בארה"ב, סקרים שנערכו לאחר פרסום ההחלטה ביום שישי מלמדים על פער דחוק מאד בין המועמדים ועומד בחלק מהסקרים על טווח הטעות של כ-2% לטובתו של טראמפ למרות שיש צורך לבדוק בצורה רציפה את מצב המדינות שכן שיטת הבחירות בארה"ב אינה בנויה רק על רוב אלא על ניצחון במדינות המפתח כדי להשיג את מספר האלקטורטים הנדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר