"בדה מלבו עלילות כזב"

התביעה דחתה בקשת אלאור אזריה למעצר בית

פרקליטיו של אזריה פנו בבקשה לשחרר אותו למאסר בית לאור התקדמות המשפט ועמידתו בכל התנאים. התביעה מתנגדת בתוקף לבקשה. בית המשפט יחליט מחר בנושא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(פלאש 90)

פרקליטיו של החייל אלאור אזריה, המואשם שהרג מחבל פצוע שביצע פיגוע דקירה בחברון, ביקשו לשחררו לביתו לאור התקדמות המשפט. אזריה מרצה בינתיים מעצר פתוח בבסיס צה"ל, כלומר הוא מסתובב בבסיס באופן חופשי ורק אינו יכול לצאת ממנו לביתו למעט בקשות מיוחדות.

משפטו של אזריה יגיע בימים הקרובים לסיום שלב ההוכחות ועורכי דינו פנו לבית הדין בטענה שהוא לא מסוכן ועמד בכל התנאים שהוצבו לו ולכן אין מניעה שישתחרר לביתו למעצר בית. בבקשתם הוסיפו כי אם לא יקבל שחרור הם מבקשים לאפשר לו לצאת לסופי השבוע.

אך למרות זאת, התביעה בתיק דחתה את הבקשה על הסף. "הוכח בבירור שהנאשם החליף גרסאות, סתר את עצמו בהתנהגותו בשטח לפני הירי ואחריו...", נכתב בנימוקי התביעה לדחיית הבקשה. "הוכח בבירור שהנאשם בדה מליבו עלילות כזב, התביעה סבורה שמיד לאחר הירי הנאשם טען באופן ספונטני: דקרו את חבר שלי וניסו להרוג אותו אז גם לו מגיע למות", נכתב בדברי התביעה ומחר תחליט השופטת האם לקבל את הבקשה.

בבית הדין הצבאי ביפו יתקיים מחר בבוקר הדיון האחרון במשפטו של אזריה מדובר בדיון האחרון לפני שלב הסיכומים, שלאחריו יקבעו השופטים את גזר דינו של החייל. ההערכות הן כי במהלך נובמבר יסיים בית המשפט את דיוניו. אם ירשיע את אזריה (ללא קשר לחומרת העבירה), בתחילת חודש דצמבר ייגזר דינו.

בדיון תמשיך הפתולוגית ד"ר הדס גיפס את עדותה, לאחר שהגישה חוות דעת מטעמה. ב-18 עמודים, קובעת הפתולוגית כי יש סתירה מהותית בין הממצאים לבין חוות דעתו של פרופ' יהודה היס, שקבע כי המחבל לא מת מירי החייל אלא מהפציעה הקודמת שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר