אחרי 3 שנות מרדף

אחד מחברי ''עוקץ המאה'' בצרפת נאסר

העבריין היהודי-צרפתי, מישל קסלסי, שהונה את שלטונות צרפת במאות מיליוני יורו נעצר בפריז לאחר שלוש שנים בהם נמלט בין היתר לישראל בה התגורר בקביעות (חדשות בארץ)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק)

אתמול (ב') הותר לפרסום כי אחד מחברי ''עוקץ המאה'' בצרפת מאחורי סורג ובריח, לאחר 3 שנים במנוסה: מישל קסלסי [בן ה-53], נידון בדצמבר 2013, לחמש שנות מאסר על ידי בית המשפט לערעורים בפריז, באשמת ''הלבנת הון'' ו''הונאה מאורגנת'', הקשורים למס הפחמן [2CO]. פרשה שכונתה בתקשורת הצרפתית כ''עוקץ המאה''.

מנגנון ההונאה היה קניית מכסות 2CO [פחמן] ללא מע''מ, בשוק האירופאי, שנוצר במיוחד כדי לשלוט על פליטת גזי חממה, של התעשיות האירופיות הגדולות. מכסות אלו נמכרו אז בצרפת במחיר כולל מע''מ. אבל המס הזה לא שולם אי פעם למדינה. בין השנים 2008 ו-2009, קרוב ל-1.6 מיליארד יורו לא שולמו לרשויות המס הצרפתי. בעת משפטו, נמתחה ביקורת על הנאשם שהסתיר סכום של 283 מיליון יורו יחד עם עוד 8 חשודים בפרשה.

העבריין הופתע ביום חמישי שעבר על ידי משטרת צרפת, בדירה שהוא השכיר תחת שם בדוי, בפרבר האמיד ניי-סיר-סן [Neuilly-sur-Seine] במערב פריז. הוא נחת יום לפני כן, בשדה התעופה אורלי [Orly] מישראל. לאחר שני צווי מאסר שהוצאו נגדו, מישל קסלסי סוף סוף נכלא.

מעצרו, מסמן את סופו של מרדף ארוך נגדו על ידי משטרת צרפת. בדצמבר 2013, הוא נאלץ לענוד צמיד מעקב אלקטרוני, אך הצליח במהרה להשתחרר ממנו ולהיעלם. לאורך משפטו נהג קסלסי בצורה פרובוקטיבית כשהעז להסביר לשופט כיצד פעל העוקץ הענקי.

לאחר שנמלט החוקרים, איתרו אותו בארצות-הברית, ספרד, דרום אפריקה ובישראל שם התגורר בקביעות עד למעצרו בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר