"מרן אמר לי - פחות תקשורת"

דרעי עקץ, ישי מגיב: "זו פגיעה במרן; הישגי ש"ס חלשים"

יו"ר ש"ס דרעי אמר כי בתקופת אלי ישי 'הייתה הפסקה בפעילות'. ישי, ממהר להגיב וטוען כי זו פגיעה במרן הגר"ע זצ"ל. "בתקופתי הרפורמים לא קיבלו מקום בכותל", הוא מחזיר בעקיצה לדרעי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יו"ר מפלגת 'יחד', ח"כ לשעבר אלי ישי, זועם בכל פעם מחדש כאשר הוא שומע את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תוקף את התקופה בה כיהן כיו"ר המפלגה. "לצערי הייתה הפסקה של כמה שנים בפעילות ועכשיו אנחנו מחדשים אותה בכל הכוח", אמר רעי בראיון ל'קול חי'.

בשיחה עם "כיכר השבת", תוקף ישי את דרעי, בטוח שהבחירות יוקדמו ושמפלגתו תעבור את אחוז החסימה - בניגוד לבחירות האחרונות בהן הפסיד, מסרב להתייחס לפריימריז המתוכננים במפלגתו ומתייחס לראשונה להקלטת חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה, שנחשפה אתמול.

בפתח השיחה מתייחס אלי ישי לאמירות של אריה דרעי כי בתקופתו לא הייתה פעילות בש"ס. לטענתו: "בראש ובראשונה זו פגיעה במרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, לא הייתה תקופה מלאת עשייה יותר מהתקופה שלי. עשייה שמרן היה במרכזה. שכחו שאל המעיין הייתה בקריסה, יום ליום היה בגירעונות ומפרק, חובות של קרוב למאה חמישים מיליון שקל במוסדות ש"ס".

"משולם נהרי יאשר מילה במילה", אומר ישי ומשגר עקיצה ל"שלטון דרעי": "אולי הוא מפחד מדרעי אז הוא לא יסכים שתצטט אותו". לדבריו: "בתקופתי הרפורמים לא קיבלו מקום בכותל ולא וויתרתי על שריד בית קדשנו".

בשלב הזה עובר אלי ישי לתקוף את התנהלות ש"ס בימים אלו וטוען כי "בשנים האחרונות יש עצירה, ההישגים חלשים מאוד. אני לא יודע למה. מפלגה עם ממשלת 61 לא הביאה כמעט כלום, אנחנו בממשלה רחבה הבאנו אין ספור הישגים. שלא נדבר על מאות מקוואות טהרה ובתי כנסת, הישגים חסרי תקדים, והכל בשקט.

"תמיד מרן אמר לי: 'הצניעות יפה, 'לא ברעש אמר ה'', פחות תקשורת', כשהם עושים הרבה תקשורת הם לא מספיקים לעשות עשייה, היום הם מדברים הרבה אבל אני לא רואה שום דבר".

אריה דרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

באשר למועד הבחירות הבאות, ישי בטוח שהממשלה לא תשלים את ימיה: "הבחירות יהיו מוקדמות. הכי הרבה שנה וחצי מעכשיו. כבר עכשיו רואים את כל המלחמות. כחלון ובנט ועוד".

בבחירות האחרונות ישי נכשל ולא עבר את אחוז החסימה. ועשרות אלפי קולות של הימין הלכו לפח. אלא שגם הפעם הוא בטוח שיצליח להיכנס לכנסת: "יהיה הישג גדול מאוד. זה בא לידי ביטוי בסקרים, מינה צמח ועוד. הגרעין הקשה שלנו נשאר ויש עוד הרבה שלא הצביעו עבורי בעבר והיום אומרים 'רק תרוץ - ונצביע עבורך'".

ישי הודיע לפני כשבוע על החלטתו לקיים פריימריז במפלגתו, כאשר הציבור יבחר את הרשימה ולא הרבנים, זאת בניגוד לנהוג במפלגות החרדיות - שם גדולי ישראל הם אלו שקובעים הכל, כולל את הרשימות. ישי מסרב להתייחס לביקורת נגדו ואומר: "אני לא אדבר מילה, אעשה מסיבת עיתונאים בבוא העת. כל דבר נעשה עם ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי ישראל הגאון רבי מאיר מזוז".

אתמול נחשפה ב'וואלה' הקלטה של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה שאמר כי "אין מועצת. המועצת לא מתכנסת ולא כלום. עושים מה שרוצים. אמרתי להם: 'אני חייל טוב אבל לא מפקד'. אין מועצת. אני משקר את עצמי כשאני חותם בתור מועצת".

ישי מתייחס להקלטה ואומר: "זה לא חדש לי, מה אני יכול להוסיף על דברים של חבר מועצת חכמי התורה, הרב מאיה אמר את הדבר הידוע מה שבעבר לא רצו להגיד. אצלי זה היה התייעצות על בסיס יומי עם כל חברי מועצת חכמי התורה".

בלשכת השר דרעי סירבו להתייחס לדברי אלי ישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר