מספרים מבישים

נשבר שיא: 70% נכשלו בבחינת לשכת עורכי הדין

רוב הנבחנים בסבב האחרון נכשלו בבחינה שנועדה להעניק להם את הסמכתם. בתחתית הטבלה המכללות אונו ושערי משפט בהם לומדים חרדים רבים ורק 16-17 אחוז עברו (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

לשכת עורכי הדין פרסמה הבוקר (ג') את נתוני בחינת ההסמכה האחרונה מהם עולה כי לא פחות מ-70 אחוזים מהנבחנים נכשלו בציון ממוצע של 57.3. מדובר בעלייה של 24 אחוזים בכמות הנכשלים לעומת הבחינה הקודמת בחודש מאי כשהמכללות אונו ושערי משפט בהם לומדים דתיים וחרדים רבים נמצאות עמוק בתחתית הטבלה עם אחוזי מעבר מבישים במיוחד.

המוסד האקדמי עם אחוז המעבר הגבוהה ביותר של מתמחים היה האוניברסיטה העברית עם 73 אחוזי מעבר ואחריה אוניברסיטת תל אביב עם 65 אחוזי מעבר. באוניברסיטת בר אילן עברו 59% ובחיפה 53%. במכללת ספיר עברו את הבחינה מחצית מהנבחנים ובמכללה למנהל עמד נתון העוברים על36 אחוזים. בשערי משפט ובקרייה האקדמית אונו בהם לומדים רוב עורכי הדין החרדים עמד אחוז העוברים של 17 ו-16 אחוזים בהתאמה.

הנבחנים מצדם טוענים כי מדובר היה במבחן קשה במיוחד שנועד כדי להכשיל רבים וכך להוריד את מספר עורכי הדין שמצטרפים מידי שנה למקצוע העמוס הזה.

לבחינה הנוכחית ניגשו 2,481 מתמחים מתוכם 1,422 ניגשו אליה לראשונה. מאלו שניגשו לראשונה רק 42 אחוזים עברו אותה. 83 אחוזים מסך הנבחנים הכללי היו בוגרי מכללות. אחוז המעבר בקרב המתמחים שיצאו מן המכללות שניגשו לראשונה הוא 33 בלבד לעומת אחוז מעבר של 70 אחוזים שניגשו לראשונה באוניברסיטאות.

מאלו שנבחנו בפעם השנייה רק 21% עברו ומתוך ה-438 שנבחנו בפעם השלישית רק 4% הצליחו לעבור את המבחן.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "תוצאות הבחינה מדברות בעד עצמן ומחזקות את המסקנה כי קיים פער גדול בין הישגי האוניברסיטאות להישגי המכללות. לאור פער זה נגזרים בהתאם אחוזי המעבר של הבחינה וכך גם הדבר ביחס לנבחנים חוזרים אשר במחזור זה היוו 43 אחוזים מסה"כ כל הנבחנים ותוצאותיהם בבחינה גוררות מטה באופן משמעותי את אחוזי המעבר הכללים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר