גפני VS דרעי - סיבוב שני

גפני עוקץ: "דרעי מנהל הכל; אצלנו לכל אחד יש דעה"

ח"כ גפני משגר עקיצה קלה לעבר תנועת ש"ס - שם - לדבריו, דרעי מנהל הכל. מזכיר סיעת ש"ס בתגובה: "דברים מופרכים". וגם, על חרדים באקדמיה ובמשרדי הממשלה | ראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני ואריה דרעי (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני משגר הבוקר (שלישי) עקיצה קלה לעבר המצב בתנועת ש"ס - שם - לדבריו, דרעי קובע הכל, בניגוד למצב בתנועתו הוא - 'דגל התורה'.

בראיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" ברדיו 'קול חי', נשאל גפני, מתי יבוא היום שב'דגל התורה' יהיה נציג צעיר כמו מיכאל מלכיאלי בש"ס?

"בעזרת ה' יהיה", השיב גפני. "אני נכנסתי כצעיר ויהיו צעירים. ואני מאחל למלכיאלי בהצלחה. למה, יעקב אשר לא צעיר? יהיו צעירים בעזרת ה'".

"אגב, בניגוד לש"ס", עקץ גפני, "שאני מאוד מכבד את זה, יש את הרב דרעי והוא מנהל הכל. אצלנו לכל אחד יש מה לומר. כל אחד יכול להגיד את דעתו, גם אם הוא חבר מועצה, גם אם היא נגד דעתי".

בתגובה לדבריו של גפני, עלה לשידור מזכיר סיעת ש"ס, אשר מדינה, שהגיב לדבריו: "ח"כ גפני רמז שכאילו אצלנו בש"ס אריה דרעי מנהל בצורה דיקטטורית ואף אחד לא יכול להשמיע מילה. אלו דברים מופרכים כמובן. כל דבר הוא מתייעץ וקורא לאנשים ושומע את דעתם. אלו דברים מקוממים ולא ראויים שכך נציג ציבור יכנה. מילים שלא במקומם".

במהלך הראיון, הציג גפני את האתגרים שלו לקראת מושב החורף של הכנסת - "התקציב וחוק ההסדרים", ואמר כי בחודשיים הקרובים זה יהיה הנושא המרכזי, "כמובן עם ההשלכות הישירות שנוגעות לציבור בכלל ולציבור החרדי בפרט".

"הדבר השני", הוסיף גפני, "זה המציאות של הדיור, המציאות שבה שוגים באשר לציבור החרדי, גם אם יש כוונות לפתור את הבעיה. אין שם אף אדם חרדי שמכיר את הבעיות".

בהמשך הראיון, תקף גפני את העובדה שאין חרדים במשרדי הממשלה ואמר: "שלא תהיה טעות, אין בשום מקום, בשום מקום. אנחנו בתוך הגלות. אין אדם חרדי בשום מקום, בשום משרד, אפילו במה שנוגע לטיפול החרדי, בשונה משאר המגזרים יש משרה שעוסקת בנושא".

ח"כ משה גפני תוקף את מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך על העובדה שהחליט למנות רב ראשי למשטרה במקומו של הרב משה גפני החרדי: "כמה שנים שאין רב למשטרה. במהלך השנים האלה היה קצין חרדי שניהל את העניין הזה, כממלא מקום - כרב המשטרה בפועל. ללא שום תלונה עליו או ביקורת. הגיע מפכ"ל שהוא איש הציונות הדתית, והביא מישהו מבחוץ שגם הוא איש הציונות הדתית. בשום מקרה הוא לא רצה למנות מישהו חרדי. אני בכלל לא מבין אותו. הוא (המפכ"ל. י"כ) לא רצה אותו בגלל שהוא חרדי, נקודה".

יו"ר 'דגל התורה' עבר לתקוף את העובדה שבראשות המחוז החרדי במשרד החינוך עומד אדם חילוני, איציק זהבי, ואמר: "עשו במשרד החינוך 'מחוז חרדי', עשה אותו שי פירון - אני בכלל מתנגד לזה. במחוז הערבי עומד ערבי. שם כולם חרדים, למה שמו חילוני בראש?".

מרדכי לביא שאל את גפני על העובדה שההנהגה החרדית מתנגדת ללימודי חרדים באקדמיה ובמקביל מתלוננים למה אין חרדים בתפקידים בכירים. בתגובה, אמר גפני: "א, אני באמת נגד האקדמיה". לביא שאל: "אז איך אתה רוצה חרדים בתפקידים הבכירים האלה?".

גפני: "אני מעולם לא מרצה באקדמיה חרדית ולא במכללה חרדית. אני נגד זה. לא רוצים אותנו באקדמיה, רוצים לחלן אותנו".

לדבריו: "לא רוצים חרדים באף מקום. המקום היחיד שבו אנחנו יכולים להיות בתפקידים בכירים זה רק מה שנעשה בבחירות. זה המקום היחיד שאנחנו יכולים להוכיח את עצמינו".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו קול חי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר