המחדל ב'שערי צדק'

אישום: ערבי התחפש לאיש צוות ותקף יולדות

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד חאזם רשק לאחר שנכנס לבית החולים שערי צדק כשהוא מתחזה לאיש צוות, תוקף באכזריות מספר יולדות ואף גונב מהן רכוש (משטרה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(מתוך ynet)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד רשק חאזם, בגין ביצוע עבירות של תקיפה אכזרית של יולדות בבית החולים שערי צדק, ניסיון גניבה וגניבה.

לפי כתב האישום, במהלך חודש אוקטובר, תקף חאזם באכזריות כמה יולדות וניסה לגנוב מהן רכוש, כאשר התחזה לאיש צוות בית החולים. לחאזם עבר פלילי הכולל הרשעות בגין עבירות רכוש, אלימות ושוד והוא אף ריצה בעברו עונש של שש שנות מאסר בפועל.

החשוד, חאזם רשק (29) מהכפר ענאתה שבמזרח־ירושלים, עובד במרכול בדרום העיר. ביום שישי בבוקר הוא נכנס לסניף שופרסל בעיר ועל פי החשד ניסה לגנוב מצרכים. ברגע שהבעלים של הסניף הבחין בו הוא השליך את המצרכים ונמלט. זמן מה אחר כך הוא הגיע לבית־החולים והציג את עצמו כרופא שהגיע לבדוק מטופלות שלו המאושפזות במחלקת היולדות. אף שלא היה לבוש כרופא הוא נכנס בלי בעיה למחלקה – ושם לטענת המשטרה תקף באכזריות את אחת היולדות תוך שהוא מתחזה לרופא. לפני שנמלט הוא הספיק גם לגנוב מכשירי טלפון ניידים משלוש יולדות אחרות.

צילום יוסי זמיר, פלאש 90

האיש נעצר למחרת, והובא להארכת מעצר בחשד לביצוע מעשי תקיפה וגניבה. בחקירתו הוא הודה בגניבת הטלפונים אך הכחיש את התקיפה. מעצרו של רשק, בעל עבר פלילי, הוארך בשמונה ימים לאחר ששופט בית־משפט השלום בירושלים, נאיל מהנא, קבע כי יש חשד סביר לביצוע העבירות.

זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שבבית־החולים שערי־צדק מתגלה מחדל אבטחה חמור. לפני כחודשיים פורסם תחקיר "ידיעות אחרונות" שבמסגרתו הצליחה כתבת העיתון להסתנן למחלקת יולדות ב' ומשם לתינוקייה. הכתבת הגיעה עד לעריסות התינוקות ולו רצתה יכולה הייתה להוציא תינוק בלי שאיש יעצור בעדה. מבית־החולים נמסר אז בתגובה כי הייתה זו תקלה מקומית שטופלה. אלא שכעת מתברר שבעיות האבטחה רחבות מכפי שהעריכו בבית־החולים והלקחים הנדרשים לא יושמו.

מבית־החולים שערי צדק נמסר ל'ידיעות אחרונות' כי מדובר במעשים חמורים ולא בתקיפה אכזרית (דבר שנראה כלא נכון על פי כתב האישום שהוגש היום), וכי הם "מקיימים תחקיר יסודי כיצד הערים המתחזה על איש הביטחון בכניסה למחלקה, וננקטו אמצעים למניעת אירועים דומים. שערי צדק דיווח מידית למשטרה והביא לזיהוי המתחזה באמצעות מצלמות האבטחה, עובדה שסייעה ללכידתו על ידי המשטרה סמוך לביצוע העברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר