שבוע לבחירות

לראשונה זה חצי שנה: טראמפ מוביל בסקר

סקר שפרסמה רשת ABC האמריקאית מלמד שטראמפ מוביל על יריבתו הדמוקרטית קלינטון באחוז אחד ומצבו השתפר על פי כל ההערכות שנעשו לנוכח החקירה שנפתחה (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(txking / Shutterstock)

שבוע לבחירות לנשיאות ארה"ב ולראשונה זה חצי שנה, דונלד טראמפ יכול להתחיל לחייך. בסקר חדש שפורסם היום (שלישי) זוכה המועמד הרפובליקני ליתרון על פני יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

מדובר בסקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט", בו זוכה טראמפ ל-46% תמיכה לעומת 45% לקלינטון - יתרון שברירי למדי של כאחוז, שנמצא בטווח הטעות, אך בכל זאת - יתרון ראשון עבורו (גם בכלי תקשורת שאינם מזוהים עמו באופן עמוק) מאז חודש מאי האחרון, ובעיתוי מצוין זמן קצר קודם לבחירות.

הקמפיין של קלינטון ספג מכה קשה במיוחד לאור הודעת ה-FBI ביום שישי האחרון שיחזור לחקור את התנהלותה של קלינטון בפרשת האימיילים המסווגים.

דברים ברוח דומה עלו גם בכלי תקשורת נוספים הבוקר לפיהן, הסיכוי של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון צנח באופן משמעותי בימים האחרונים – כך עולה מתחזית של רשת CNN האמריקנית. על פי התחזית הזו הסיכוי של קלינטון להיבחר עומד כעת על 78% - ירידה של 17% ביחס לתחזית שפורסמה לפני שבועיים, אז עמד הסיכוי של קלינטון על 95%.

במקביל, הסיכוי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לנצח במרוץ עלה מ-5% לפני שבועיים, ל-22%. התחזית מתבססת על סקר שנערך בין גולשי האתר של הרשת שתומכת באופן מובהק בדמוקרטים ובקלינטון, ולא על סקרי דעת הקהל האחרונים. במקביל, הניו יורק טיימס, שחזה בשבוע שעבר כי הסיכוי של קלינטון לנצח הוא 93%, הוריד את הסיכוי ל-89%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר