טור

יועצים, משכורת, רכב שרד ומזכירות - וגפני בגלות?

"אנחנו בגלות", אמר חבר הכנסת משה גפני בראיון למרדכי לביא ברדיו קול חי. מעניין באיזו גלות בדיוק חי גפני, מה המשכורת שהוא מקבל מעטיני השלטון וכמה מזכירות, יועצים ורכב שרד יש לו בגלות הזאת (ישראל גליס)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
בגלות? ח"כ משה גפני (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"אנחנו בגלות", אמר חבר הכנסת משה גפני בראיון למרדכי לביא ברדיו קול חי. מעניין באיזו גלות בדיוק חי גפני, מה המשכורת שהוא מקבל מעטיני השלטון וכמה מזכירות, יועצים ורכב שרד יש לו בגלות הזאת.

עוד בחרדים:

גפני ביקש לזעוק על הקושי שחווים אנשים חרדים בקבלה לעבודה במוסדות שלטון, דבר עליו זועק חבר הכנסת ישראל אייכלר כבר שנים רבות. אין פה כל חדש, אנשי הממשל בישראל קבעו בחוק שהמעוניין לעבוד במסגרת ממשלתית צריך להיות בוגר לימודים אקדמאים. בלי תעודה הוא יכול להיות כל דבר - פקיד בטהרת המשפחה או בוועד משמרות הקודש - אבל לא עובד במוסדות שלטון.

המראיין ניסה כל כוחו, ובדרכים מתוחכמות, להביא את ח"כ גפני לענות על שאלה פשוטה: אם אתה נלחם כל כך חזק בלימודים האקדמאיים לחרדים, איך אתה במקביל מעוניין שחרדים ישתלבו בעבודה במוסדות השלטון. אבל במקום לענות תשובה ברורה, גפני בחר לצעוק על המראיין ולהתחמק.

מכאן המקום לקרוא ליועציו של יו"ר ועדת הכספים, להציג בפניו את נתוני האמת; המספרים של האלפים שלומדים כיום במוסדות האקדמים, בניסיון לקבל תעודה מסודרת שתאפשר להם לעבוד כמלמדים וכמנהלי תלמודי תורה עם משכורת מכובדת וזכויות, ככל עובד במדינה.

אמנם, צריך לזקוף לזכותו של ח"כ גפני עשייה מבורכת בשירות הציבור החרדי. שנים רבות לא היה חבר כנסת חרדי עם אמירה כה ברורה ונחרצת, ובצדה גם עשיה למען הציבור. אבל בכל הנוגע לתעסוקת חרדים במשרדי ממשלה, לא מספיק לעלות לתוכנית רדיו - צריך לראות את הדברים נכוחה.

הציבור החרדי גדל, וקשיי הפרנסה לוחצים בלא מעט מקרים על האברך החרדי לעזוב את הכולל. ולהיות מלמד, לשמש כסופר סת"ם או אפילו למכור קוגל במעדניה - כבר לא ממש עוזר בכדי לפרנס משפחה.

טוב יהיה אם הרב גפני יראה מי הם מאות הפעילים הנמרצים של "דגל התורה" ברחבי הארץ - כולם אברכים לשעבר; גם העוזרים והיועצים שמסתובבים בכנסת, כולם למדו בכולל.

אכן, ברוך ה' ישנם עשרות אלפי בני כוללים שלומדים יומם וליל והקב"ה נמצא בעזרתם ומפרנס אותם בדרך לא טבעית, זו האמונה שלנו. אבל יש אברכים - שבהתייעצות עם רבנים ומנהיגי ציבור - יוצאים לעסוק במסחר. צריך לחזק את ידם, ולא רק לפני הבחירות. צריך למצוא ביניהם כאלו שיש להם תעודה ולהילחם עבורם, כדי שיוכלו להשתלב במשרדי הממשלה. החשש מכך שבני תורה נוספים ייצאו בעקבות כך ממסגרת הישיבה - לא רלוונטי. מי שבאמת חשקה נפשו בלימוד בכולל, רשאי לעשות זאת. איש לא יפריע לו.

בדיוק כמו שהח"כים דואגים לנושא הדיור, ראוי שפעלו מול מי שצריך במוסדות הממשלה בכדי לשלב חרדים. הצהרות ברדיו קול חי? זה לא מוסיף כלום.

ולסיום, מכאן שלוחה ברכה לרב גפני על עבודתו למען היהדות הנצחית בארץ ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר