שיבוש נתונים?

רגע לפני הבג"ץ: משבשי קרינה סמוך לשכונה החרדית

סמוך לחדרי השינה של תושבי שכונת רמת אלחנן, מתבצעים בלילות אלו עבודות אינטנסיביות מטעם חברת החשמל. התושבים: זהו עוד פרק בפרשיית 'המתח הגבוה' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Roni Schutzer/Flash 90)

תושבי שכונת רמת אלחנן בעיר בני ברק מתעוררים בלילות האחרונים לקול קדיחות וקולות עובדי חברת החשמל. העבודות המתבצעות בעמודי המתח הגבוה שהוקמו מטרים ספורים מחדרי השינה של תושבי השכונה, הם כנראה עוד פרק בפרשיית 'המתח הגבוה'.

לדברי תושבי רמת אלחנן, קו המתח הגבוה החדש גורם למחלות קשות בקרב תושבי השכונה המתגוררים ברחובות גיבורי ישראל, עטיה וזוננפלד.

התושבים, שיחד עם עיריית בני ברק ערכו בדיקה באמצעות מומחי קרינה, גילו רמות קרינה המגיעות עד כמעט פי שלוש מהמותר.

לדברי התושבים, עיתוי העבודות לאחר חצות הלילה, מעיד על כוונת חברת החשמל לפעול במהירות - ואולי אף לשבש נתונים - לקראת הדיון שיתקיים מחר (חמישי) בעניין זה בבג"ץ.

עיריית בני ברק הגישה את טענותיה לבג"ץ, לפיהן הליך הקמת הקו הארצי של חברת החשמל היה לא תקין, מאחר והאישורים לא התקבלו כראוי, וכי עיריית בני ברק התנגדה למעבר הקו בתחומה, ואנשיה אפילו לא הוזמנו להציג את טענותיהם בוועדות הערר שדנו בנושא.

תושבים המתגוררים בסמוך ששאלו אמש את עובדי חברת החשמל מה הם מתקינים על העמודים, נענו שמדובר במכשיר המפחית את הקרינה. אלא שבשיחה עם "כיכר השבת" מעלים התושבים חשש, כי המכשיר הוא "משבש מדידה" שלא יאפשר מדידה נכונה של מידת הקרינה בבתי התושבים הסמוכים.

יצויין, כי לדברי גורמים בחברת החשמל אומרים מדובר אכן בהורדה של רמת הקרינה, או בלשונם: "טיפול בהשפעה של השדות על הסביבה".

כזכור, רק לפני מספר שבועות הפגינו הורים ותלמידים מבית-הספר "ותתפלל חנה" שבשכונת נוה-אחיעזר בעקבות טענות דומות על קרינה מסוכנת מקו המתח המדובר, שעובר אף הוא בסמוך לכיתות הלימוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר