ההחלטה שתקפיץ את אובמה

רמות, הר שמואל, גבעת זאב - הרכבת הקלה בדרך

מכוונתו המדינית של שר התחבורה לחבר את ירושלים להתנחלויות שסביבה, ייצא הפעם רק טוב לכמה אלפי חרדים שיזכו ליהנות מרכבת קלה עד הבית - בעוד כמה שנים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרבת הקלה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

שר התחבורה ישראל כץ אישר בימים אלו קידומה של תכנית שתחבר באמצעות רכבות קלות את ירושלים להתנחלויות הנמצאות בסביבת העיר - ומי שיהנה מכך בין היתר הם החרדים המתגוררים בכמה שכונות וישובים שלא זכו עד כה לרכבת עד הבית.

לפי התכנית של כץ, רשת הקווים החדשה תתווסף לקווים שכבר קיימים בירושלים, כך שהיא תחלוף גם לצד ישובים סמוכים המצויים מעבר לקו הירוק - מה שמבטיח התנגדות אמריקנית קולנית למהלך בעל המשמעויות המדיניות, עם הממשל בוושינגטון יישאר בשליטת הדמוקרטים אחרי הבחירות לנשיאות ביום שלישי הבא.

ההרחבה המדוברת של רשת קווי הרכבת הקלה תבוצע באמצעות ארבעה קווים, חוץ מאלו שכבר נמצאים בתהליך תכנון ובנייה מואץ ואלו הן הקווים החדשים עליהם הוחלט ושכבר בקרוב ייצאו לתכנון הנדסי-תחבורתי בפועל:

הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל לישוב אדם, השלישי מעטרות לקלנדיה והרביעי לגבעת זאב - דרך שכונת רמות והר שמואל. קו נוסף מתוכנן להוביל למבשרת ציון שנמצא בתוך תחומי הקו הירוק.

כמו כן, תתאפשר נסיעה בכל קווי הרכבת הקלה באזור, משום שהנסיעה בקווים החדשים תתבצע בכרטיס נסיעה משולב. שר התחבורה לא מסתיר לרגע את כוונתו המדינית ומסר לערוץ 2 שפרסם את הידיעה, כי מטרתו בין השאר להשיג חיבור בין ירושלים בירת ישראל להתנחלויות שסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר