מחקר חדש

הסמארטפון והמסכים פוגעים באיכות השינה של הילדים

מחקר חדש שנערך במונטריאול בקרב בני נוער מעלה כי ילדים שחשופים למסכים שעות רבות ישנים פחות מאשר הזמן שנצרך להתפתחות תקינה ומדווחים על עייפות ביום (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מחקר חדש קובע כי התמכרות של בני נוער לסמרטפונים אינה רק גרועה מבחינות חינוכיות כי אם גם בריאותיות.

המחקר החדש פורסם בגיליון האחרון של כתב העת Sleep. החוקרים מאוניברסיטת מונטריאול בדקו מעל 1,200 תלמידים בני 14-16 שנים, שמילאו שאלונים בין שנת 2008 ל-2009 על השימוש במוצרי אלקטרוניקה, ובהם צפייה בטלוויזיה. כמו כן, נשאלו התלמידים על פעילויות נוספות שלהם כמו קריאה, ביצוע שיעורי בית ושיחות טלפון והשיבו על שאלות בנוגע לשעות השינה שלהם והשעות בהן הם מתעוררים בבקרים, הן בימי השבוע והן בסופי שבוע.

החוקרים מצאו כי אלה שהשתמשו במחשבים ובמשחקי וידאו מעל שעתיים ביום, ישנו 11-17 דקות פחות מאלה שנחשפו למסכים פחות שעות ביום. אחד מכל שלושה בני נוער שהשתמשו במחשבים למשך יותר משעתיים ביום, היו בסיכון כפול מאחרים לישון פחות משמונה שעות ביממה - זמן השינה המינימלי המומלץ בגיל ההתבגרות. בני נוער ששוחחו בטלפון למשך לפחות שעתיים ביממה, היו בסיכון פי שלוש לישון פחות משמונה שעות ביממה.

צעירים שהשתמשו במחשבים או שוחחו בטלפון יותר משעתיים ביממה, דיווחו גם כן על יותר ישנוניות במהלך היום, בהשוואה לאלה שבילו פחות זמן מול המכשירים. בני נוער שבילו בפעילויות פנאי אחרות שלא כללו חשיפה למסכים, כמו קריאה, לא דיווחו על פחות שעות שינה מאחרים.

באופן מפתיע, לצפייה בטלוויזיה בניגוד למשחקים ומחשבים היה אפקט הפוך על שינה: בני נוער שצפו בטלוויזיה שעתיים או יותר ביממה, היו בסיכון מופחת לישון פחות משמונה שעות ביום, בהשוואה לאחרים אם כי פוגעים בילדים באופן אחר על ידי מניעת הצורך בחשיבה וניוון היכולת הביקורתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר