השפיע חום חסידי

הרב שהודח מהמגרש: "הניצחונות של בית"ר תלויים קודם כל בניצחון הרוח"

"לקחתי את כל הקבוצה לארוחה משותפת, הבאתי קוסם, היה משהו משגע", מתאר הרב של קבוצת בית"ר ירושלים שמייחס כעת את כשלונותיה לשלילת רשיונו לעלות על מגרש המשחקים (ספורט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב עמי עם שחקנים. ארכיון (צילום: באדיבות חדשות ערוץ 2. תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

עד לאחרונה נהג הרב עמי פייקובסקי, מי שמלווה באופן צמוד את קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, לעלות על המגרש ולהיות עם השחקנים בחדר ההלבשה כדי לנסוך בהם עידוד, אך לאחרונה הדבר נאסר עליו משום מה.

לפי גורמים בבית"ר, הנחיות המנהלת וההתאחדות לכדורגל מאפשרות רק למי שנרשם בטופס המשחק להיות בזמן המשחקים בחדרי ההלבשה או על כר הדשא. הקבוצה אף ספגה כבר עונשים מבית הדין עקב הימצאות אנשים לא מורשים במגרש.

אך הרב פייקובסקי פגוע. למשחקים בחיפה, באשדוד ומול בני יהודה הוא כבר לא הגיע, ונימק: "מאז שהתרחקתי מהשחקנים, העניינים לא כתמול שלשום: בזמן האחרון אנחנו חוטפים. אני לא יודע אם יש קשר בין הדברים או לא, אבל אני רק מציין עובדה. אני מקווה שבעזרת השם נוכל יחד למרות הקשיים האחרונים להצליח, להנחיל לקבוצה את רוח היהדות השמחה שהייתה לה עד כה וממילא לחזור למסלול הניצחונות שהיינו בו", כך פורסם ב-ynet.

"לפני הפועל חיפה", מגלה הרב, "לקחתי את כל הקבוצה לארוחה משותפת. הבאתי קוסם, היה משהו משגע... הזמנתי את כולם ושם אמר לי נציג ההנהלה שאסור לי לעלות על המגרש ולהיות עם השחקנים בחדר ההלבשה".

(ארכיון. באדיבות חדשות 2)

הוא הוסיף: "הריחוק הפיזי הזה מקשה מאוד על הקשר השוטף שהיה לי עם כולם, מקשה לחזק אותם ולעודד אותם לפני המשחקים ובמהלכם. הניצחונות של בית"ר תלויים קודם כל בניצחון הרוח. כשהשחקנים שמחים ומלאי אמונה, הדבר הזה מתלבש גם על המגרש ומביא אותם להישגים שמעולם לא היו להם. כשהיינו באירופה הגעתי איתם וראיתי את הרוח היהודית והחום החסידי שהבאנו איתנו משפיע עליהם מהרגע שקמו בבוקר, דרך האימונים המפרכים ועד למשחקים עצמם".

"דאגנו להם לאוכל כשר, לתפילין, לתפילות... להכל", ממשיך הרב עמי לתנות את צערו. "גם בארץ, התקופה הכי טובה שלהם הייתה כשהדלקנו איתם חנוכיה במגרש, רקדנו יחד בחודש אדר וכל הזמן דאגנו שלא יאבדו את הקשר בין עצם היותם יהודים לבין האמונה הטמונה בכל אחד ואחד בקדוש ברוך הוא והיכולת להתגבר באמצעות האמונה על כל המכשולים. זו הדרך שלימד אותי הרבי מלובביץ' ואותה אני מעביר לשחקנים והאוהדים".

אך לחב"דניק טוב שכמותו יש גם לימוד זכות על הקבוצה שאכזבה: "אני מבין לגמרי את זה שאסור לי לעלות על המגרש. אלה הנהלים, אבל אני רק מקווה ומתפלל שזה לא יבוא על חשבון הצלחת הקבוצה", אמר הרב פייקובסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר