צפו בוידאו

ח"כ מיכאל מלכיאלי הושבע במליאת הכנסת

מיכאל מלכיאלי הושבע הערב לתפקיד חבר כנסת. בנאומו הראשון אמר: "אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים שבחרו בחיי הסתפקות במועט" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ערוץ הכנסת. תמונה: פלאש 90)

ח"כ מיכאל מלכאילי הושבע הערב (רביעי) אמונים במליאת הכנסת והדגיש בנאומו את העובדה שיהפוך לנציג בני התורה במשכן.

מלכיאלי פתח את נאומו ואמר: " מחר, ג' בחשוון, יחול יום השנה השלישי לעלייתו לגנזי מרומים של מנהיג הדור, מרן רבי עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה.

"פטירתו של מי שסימל את עמוד האור לפני המחנה, הותירה חלל גדול עבור ציבורים גדולים במדינת ישראל המתגעגעים למנהיגותו הנדירה, המלאה באהבת ישראל זכה.

קשה לי לשכוח את המעמד המיוחד, כשעליתי למעונו לעצה וברכה, והוא, עם סטירת החיבה הייחודית שלו הרעיף עלי אהבה, הורה דרך, ועודד אותי להמשיך ולדאוג לאלו הממתינים לעזרה. הרגעים המרוממים הללו נצורים בי לעד, מהם אני שואב כוח ועידוד בפעילותי הציבורית".

ברכות מיו"ר ש"ס אריה דרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

על עברו אמר: "כילד, התחנכתי בתלמוד תורה 'קירי ירושלים', ומאוחר יותר בישיבת 'חברון' המעטירה, בה צללתי לעומק סודות התלמוד, וממנה שאבתי חכמת חיים יהודית יקרה מפז".

"אני גאה ונרגש לעמוד כאן היום" הוסיף הח"כ הטרי: "כנציג נאמן של תנועת ש"ס המפוארת. ארתום את כל יכולותיי להביא עמי לבית המחוקקים רוח צעירה ונמרצת המושתתת על דגלי התנועה: העזרה והסיוע לשכבות המוחלשות וחיזוק המסורת היהודית".

ח"כ מלכיאלי התייחס לעובדה שהפך לנציג בני התורה ואמר: "אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים שבחרו בחיי הסתפקות במועט, למען שימור גחלת התורה והמורשת היהודית. יהודים יקרים אלו, העושים תורתם קבע ומלאכתם עראי ומוכפשים לא אחת בשיח הציבורי, הם סיירת המטכ"ל של הרוח היהודית, והערובה להמשך קיום עם ישראל כחוליה בלתי מנותקת מעברו".

ברכות משר האוצר משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)

הוא הודה ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "מעל במה מכובדת זו, ברצוני להביע את רחשי ליבי כלפי אדם מיוחד ומופלא, שרשם בשתי ידיו את דברי הימים של יהדות ספרד במדינת ישראל, הלא הוא יו"ר תנועת ש"ס שר הפנים, הנגב והגליל והפריפריה הרב אריה דרעי.

"כבר כנער צעיר רותקתי לדמותו המהפכנית, החותרת נגד הזרם בתעצומות נפש מתוך דבקות במטרה הנעלה, להשבת העטרה ליושנה וזקיפת קומתם של בני עדות המזרח.

ברכות מיו"ר הכנסת (יונתן זינדל, פלאש 90)

"הפריחה המלבבת של הדור הספרדי הצעיר, הערכי, המשכיל, הנראה כיום מול עינינו, היא פירות החרישה והזריעה, של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ושליחו הנאמן הרב אריה דרעי, אשר כבר לפני שלושים שנה, בארץ לא זרועה, במדבר השממה והניתוק, עשו לילות כימים להשיב לב בנים על אבותם. העובדה שאני עומד כאן לפניכם בכנסת ישראל, כבן לדור המהפכה הספרדית, היא אות הניצחון הגדול שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר