צפו בווידאו

שוואקי ריגש באולפן: "ככה נרגיש את חכם עובדיה"

אולפן קול ברמה אירח היום את הזמר החסידי יעקב שוואקי, לרגל פתיחתו הקרובה של 'בית מאור ישראל' בהקבלן 45, ודיבר בגילוי לב על יחסיו הקרובים עם פוסק הדור זצוק"ל (חדשות, חרדים)

שוואקי מדבר (באדיבות המצלם)

במסגרת המשדר המיוחד ברדיו קול ברמה לקראת פתיחת 'בית מאור ישראל' בבית מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, התיישה ענק הזמר החסידי יעקב שוואקי מול המקרופון ודיבר באופן כן ומרגש על זיכרונותיו הפרטיים מ"חכם עובדיה", כלשונו.

"זכיתי הרבה פעמים להיכנס לביתו של מרן זצוק"ל, לקבל את הברכה ולהתייעץ איתו - עם המשפחה שלי והילדים שהיו אז קטנים. עכשיו יש להם זכרונות והם שואלים אותי כל הזמן 'מתי אנחנו חוזרים לבית של מרן'", הוא פתח את דבריו.

הזמר המשיך והתייחס לפתיחת הבית המיתולוגי לציבור הרחב: "אני שמח מאוד שברוך השם גדולי ישראל החליטו עכשיו לשמור את הבית הזה, שחס ושלום לא יהיה סתם דירת מגורים אלא מרכז רוחני גדול שיבואו אליו מכל העולם להמשיך להרגיש את חכם עובדיה, להמשיך את המורשת שלו. לראות מקרוב איפה הוא למד ועמל בתורה עשרות שנים וכתב את כל הספרים שלו".

"אני זוכר", המשיך שוואקי, "מתי שהייתי שם בחג הסוכות עם הבן שלי והוא ראה את כל הספרים פתוחים ובדיוק החכם יצא - זה היה מאוד מאוד מאוחר והספרים היו פתוחים, והוא שאל אותי 'איפה הוא הלך, למה הספרים פתוחים - שיסגור', ואמרתי לו שהוא אף פעם לא סוגר את הספרים, הוא תמיד חוזר ללמוד. זה באמת עשה רושם גדול על הבן שלי".

'והגית בו יומם ולילה' - ככה הוא היה. וזה חשוב מאוד שהילדים הקטנים עכשיו שעוד לא היו, שכל ילד יוכל לבוא לשם לדירה ולהרגיש בעצמו את קדושת המקום. אנחנו זכינו, אבל צריך שגם הדור הבא יזכה לראות ולהרגיש את הקדושה של חכם עובדיה יוסף.

וכמובן, לדעתו של ענק הזמר, "חייבים להמשיך את המורשת של מרן, שהבית הזה יהיה מקום תורה, שגם בעוד הרבה מאות שנים כולם יידעו מי היה חכם עובדיה. יראו את הבית שלו עם כל אלפי הספרים, ילמדו בהם ויתחברו אליו. אנחנו חייבים את זה בשבילנו ובשביל הילדים שלנו שלצערנו לא זכו לראות את מרן".

"יש לנו היום הזדמנות להכיר טובה למרן על מה שעשה בשביל כולנו, ולהיות שותף בהקמת ישיבה על קברו - מרכז רוחני גדול בבית שלו, שמשם ימשיך האור של מרן לזרוח לעולם כולו. מרן נתן לכל אחד מאיתנו כל כך הרבה ואנחנו יכולים היום להחזיר לו מעט".

גם לשיר הפופולרי והמרגש שלו על מרן זצוק"ל התייחס שוואקי: "גם מתי שישבתי לעבוד על שירים לאלבום, היה לי קשה מאוד לעבוד על כתיבת שיר למרן. כתבנו שיר עם מלים שעבדנו עליהם מאוד קשה, בדיוק מה לכתוב - שבאמת קירב כל יהודי כילד יחידי, באמת".

"אמרתי שם ש'אני מתגעגע, אנחנו יודעים שהוא משקיף עלינו מרחוק ואנחנו שומעים את הקול שלו'", תיאר הזמר. "עכשיו אנחנו יכולים להיכנס לדירה, לשמוע את הקול ולהרגיש אותו ככה רוחנית. אבל אם היתה דירה סתם, איך היינו זוכרים אותו? כן, יש הרבה תמונות והרבה ספרים ללמוד - ותלמוד תורה כנגד כולם - אבל ללכת בדירה עצמה ולראות את הכיסא השחור הזה... אני זוכר... ואת שולחן הספרים זה באמת להרגיש שלצערנו הרב אין לנו את הצדיק".

לדבריו, "להרגיש, זה מאוד חשוב לחינוך של הילדים, וגם לנו להיכנס ולזכור. 'מרן שלי' זה באמת שיר שאני שר עכשיו בכל מקום, ואף פעם לא ראיתי כל בן אדם - אשכנזי, חסיד, ספרדי תימני, צרפתי, אמריקאי, בכל העולם: 'בכינו ממרן שלי, הרגשנו את המילים'".

"כל אחד היה מחובר לחכם עובדיה", סיים שוואקי את דבריו הנרגשים. "הוא היה מישהו שהרגיש את כל עם ישראל בלב שלו, לא היה איכפת לו מי זה היה: חילוני, חרדי, עם איזה סוג כיפה - כל אחד עם נשמה הרגיש את חכם עובדיה יוסף. ראינו את זה בהלוייה, כמה אנשים בוכים על מרן. זו באמת זכות שלי - ואני מתגעגע. תודה רבה לכם. בעזרת ה' נתראה עם מרן בגאולה שלימה בקרוב בימינו. מחכים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר