תיעוד בלעדי

הצצה לפעילות גדוד הצנחנים שיקלוט לוחמים חרדים; "יש התרגשות"

פלגת האש בגדוד 202 של הצנחנים - שיקלוט בקרוב לוחמים חרדים - ביצעה אמש מעצר של מחבל בכפר פלסטיני בבנימין. מפקד הפלוגה ל"כיכר השבת": "מתרגש לקראת החיילים החרדים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפעילות בכפר, אמש (צילום: דובר צה"ל)

בלילה שבין שלישי לרביעי, ביצעה פלגת האש בגדוד 202 של הצנחנים - שיקלוט בקרוב לוחמים חרדים - מעצר של מחבל בכפר פלסטיני באזור בנימין. סרן אור פרץ, מפקד הפלוגה, סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת' על הפעילות הייחודית שמבצעת היחידה.

לדברי פרץ, בחודשים האחרונים פועלת היחידה באזור בנימין במשימות ביטחון שוטף, במהלכן מבצעת הפלוגה פשיטות על כפרים ומעצר מחבלים בעומק הכפרים הערבים. "אנחנו עוברים אימונים ייעודיים בכדי לדעת איך לבצע את המעצרים בצורה הטובה ביותר" אומר פרץ, "אמנם אנחנו נתקלים בהפרות סדר כמעט בכל מעצר, אך אנחנו מגיעים עם רכבים מיוחדים הממוגנים מפני האבנים ובקבוקי התבערה שאנו סופגים, ומתמקדים בביצוע המעצר שלשמו הגענו בלי חיכוכים מיותרים עם הסביבה".

פעילות פלגת האש בכפר הפלסטיני. אמש (צילום: דובר צה"ל)

לאחר כל מבצע שנערך כמעט כל לילה על מנת ללכוד מבוקשים, ההתרגשות גואה שוב, כך הוא מספר: "זו תחושה מדהימה אחרי שאנו תופסים את המבוקש ומביאים אותו לחקירה, אנחנו שומרים על המדינה".

פרץ מספר כי בכל פשיטה מתלווים אנשי מודיעין וחקירה שמכוונים את הכוחות ומבצעים תחקור ראשוני בשטח. "המחבלים יודעים שהם מבוקשים, אבל אנחנו תמיד מצליחים להפתיע אותם. יש לנו כלים מיוחדים שמוודאים שהפשיטה שלנו תגיע בהפתעה מוחלטת, המחבלים תמיד מבוהלים ומופתעים, כל פעם מחדש". הוא אומר.

פרץ מתייחס גם לתגובות של התושבים הפלסטינים המקומיים ואומר כי רבים מהם מבינים כי המחבלים גורמים להם נזק. "חלקם משתפים איתנו פעולה במקום, הם לגמרי מבינים שהמחבלים הם אנשים רעים שגורמים נזק גם להם עצמם".

"יש לנו מבוקשים בני 15 שבדרך כלל חשודים ביידוי אבנים, אבל לא מזמן עצרנו מחבל בן כ-50 שחשוד בניהול רשת טרור בין היתר ברשתות החברתיות, אלו המחבלים היותר מנוסים" אומר פרץ ומסביר כי קיים מגוון רחב של מחבלים, בגילאים שונים, נגדם מתקיימת פעילות.

(צילום: דובר צה"ל)

"בסך הכל אנחנו נהנים, אנו עושים עבודה חשובה ומאתגרת" אומר פרץ ומוסיף כי כמפקד בגדוד שאמור לקלוט את הלוחמים החרדים בצנחנים, הוא חש בהתרגשות. "אני מתרגש לקראת קליטת הלוחמים החרדים. אנחנו שמים את הפלוגה החרדית בראש סדר העדיפויות - גם בהתאמת הסגל וגם בכל ההתאמות הנדרשות לקליטת החרדים. אני חושב שלכל אזרח במדינה יש מה לתרום לנו" הוא מסיים.

(ארכיון, דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר