דו שנתי

הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה

במליאת הכנסת אושר תקציב המדינה לשנים 2017-2018 בקריאה ראשונה. באורח מפתיע התקציב כולו יעבור לדיון בוועדת הכספים. הסיבה: האופוזיציה רוצה להגדיל את כוחו של גפני (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כחלון מרוצה (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2018-2017 ברוב של 60 חברי כנסת מול 50 מתנגדים. גובה התקציב לשנת 2017 יעמוד על 359.7 מיליארד שקל ובשנת 2018 יעמוד על 376.7 מיליארד שקל. בנוסף, יעד הגירעון יעמוד בשנים של התקציב הדו-שנתי על 2.9% מהתוצר.

מדובר בתקציב חריג, מכל מדינות המערב ישראל היא המדינה היחידה בה יש תקציב דו שנתי. זו הפעם השנייה שבישראל מאשרים תקציב דו שנתי ובפעם הקודמת לא מדובר היה בהצלחה של ממש אך ככל הנראה מדובר בבחירה משום אילוצים פוליטיים.

בצעד חריג, האופוזיציה לא דרשה לפצל את חוק התקציב וכולו יעבור בשלמות לוועדת הכספים. בדרך כלל נוהגת האופוזיציה לדרוש להעביר את החוק לוועדת הכנסת כדי שאפשר יהיה לפצל אותם לסעיפים. הפעם איש לא ביקש זאת והיו"ר ח"כ יולי אדלשטיין המשיך כרגיל ונעל את הישיבה.

בקואליציה טענו כי מדובר בטעות של האופוזיציה שבעצם סייעה לממשלה לזרז את אישור התקציב, אך חברים באופוזיציה טוענים כי המטרה דווקא הממשלה היא זו שהעדיפה שהחוק יפוצל כדי להקטין את כוחו של ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים שלא מהסס לפעול באופן עצמאי אף נגד הקואליציה. לדבריהם, באופוזיציה דווקא רצו שכוחו של גפני יגדל ולכן אישרו את העברת התקציב בשלמותו לוועדה שבראשותו.

קיבל את הכוח. גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף חלק מהתקציב עבר ברוב יוצא דופן של 91 מול 17 לאחר שבמפלגת יש עתיד הצביעו עם הקואליציה בעד סעיף אחד בתקציב שנותן יותר שקיפות לתקציב של שב"כ, המוסד ועוד.

מי שחגג אמש היה שר האוצר, משה כחלון, שמשרדו עומד מאחורי התקציב. כחלון התגאה בדבריו וטען כי "היו הרבה שפקפקו, הרבה שאמרו וצעקו שאלו הבטחות ללא כיסוי. היום, שנה אחרי, אנחנו רואים את התוצאות".

כחלון הצביע על העלאת שכר החיילים ב-50 אחוזים, קצבאות השלמת הכנסה לקשישים, הוזלת מחירי התחבורה הציבורית כהישגים שהוא אחראי להם כשהוא מתעלם מנושא יוקר הדיור שהיה משמעותי במיוחד בקמפיין הבחירות של מפלגת 'כולנו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר